پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251030 تاریخ : 1395/09/18-17:24:15
,17,25,
اجرای طرح تولید لوله های سوپر آلیاژ ضد خوردگی در لوله گستر اسفراین با سرمایه گذاری ایدرو

اجرای طرح تولید لوله های سوپر آلیاژ ضد خوردگی در لوله گستر اسفراین با سرمایه گذاری ایدرو

طرح تولید لوله های سوپر آلیاژ ضد خوردگی ( CRA ) در شرکت لوله گستر در قالب طرح توسعهبا سرمایه گذاری ایدرو اجرا می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  مدیر عامل شرکت لوله گستر اسفراین با بیان این مطلب افزود: با توجه به نیاز کشور و همچنین استفاده از ظرفیت های شرکت و کاهش واردات در راستای سیاست سازمان گسترش این شرکت توانسته است با یکی از سه شرکت برتر دنیا در زمینه تولید لوله بدون درز تفاهم نامه همکاری منعقد و فعالیت مشترک جهت اخذ سفارش و تولید مشترک را آغاز نموده است .

بنا به این خبر مدیر عامل لوله گستر اسفراین با بیان اینکه وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سازمان گسترش مصمم به اجرای طرح تولید لوله های سوپر آلیاژ ضد خوردگی ( CRA ) در شرکت لوله گستر در قالب طرح توسعه هستند اظهار داشت این تصمیم در راستای رفع نیاز کشور و صیانت از ظرفیت های فعلی و نگهداری زیرساختهای موجود در حوزه های حفاری، استخراج، استحصال، انتقال، پالایش نفت و گاز ، کاهش تاثیر نامطلوب تحریم های بین الملی بر تامین تجهیزات و ملزومات صنعتی ، جلوگیری از خروج ارز از کشور و وجود ظرفیت های بالفعل و بالقوه موجود در زمینه تولید فولاد و لوله سازی و رزوه زنی در شرکت های مجتمع صنعتی و لوله گستر اسفراین و بر اساس مطالعات امکان سنجی و فنی و اقتصادی و پایین بودن میزان سرمایه گذاری نسبت به سایر مکانها ( حدود 3/1 سایر مکانها ) قرار دارد و سرمایه گذاری برای تولید داخلی این کالای استراتژیک کاملا توجیه اقتصادی و امنیتی دارد

وی افزود این شرکت در تلاش است در سایه این همکاری بتواند ضمن ارتقای کیفیت و تنوع محصولات تولیدی ، کمیت خود را نیز ارتقا دهد انجام این مهم مستلزم حمایت عملی مسئولین محترم ذیربط و اخذ سفارشات مناسب است.


گفتنی است لوله های CRA از خانواده فولادهای زنگ نزن سوپر آستنیتی می باشد که اساسا در صنایع مختلفی نظیر نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد فراوانی دارد. وجود مقادیر بالای عناصر آلیاژی نظیر نیکل و کروم باعث گردیده تا این فولاد در برابر محیطهای خورنده مقاومت عالی از خود نشان دهد.


با توجه به شرایط ویژه میادین گازی منطقه استراتژیک پارس جنوبی، استفاده از لوله های CRA الزامی می باشد. به همین منظور از چندین سال پیش اقدام به خرید و واردات این محصولات شده است و همچنان به استفاده روزافزون لوله های CRA بیش از پیش احساس می گردد. نیاز به تامین و استفاده از چنین لوله هایی در استخراج و تولید نفت و گاز و پتروشیمی، باعث می شود سالانه میلیونها دلار صرف خرید و واردات این محصولات و خروج منابع کلان ارز از کشور شود.


عمده ترین فرایند تولید و تکنولوژی ساخت لوله های CRA عبارتند از : تولید فولاد وشمش، لوله سازی و رزوه زنی در حال حضر دو بخش عمده از پروسه تولید در ایران موجود است و فقط بایستی بخش لوله سازی را ایجاد نمود در بخش تولید فولاد و شمش ریزی می توان از پروسه شمش ریزی مجتمع فولاد صنعتی اسفراین استفاده نمود. در بخش عملیات تکمیلی بویژه پروسه رزوه زنی میتوان از ظرفیت های موجود در شرکت لوله گستر اسفراین استفاده فراوانی نمود.


بنا به گفته مدیر عامل شرکت لوله گستر اسفراین چنانچه این شرکت بتواند سفارش مناسبی از این لوله ها را دریافت نماید میتوان به جرات گفت که تمام مراحل ساخت خط تولید این لوله ها ، در کمترین زمان ممکن ، با بهترین شکل و کیفیت و کمترین هزینه با نظارت و مسئولیت شریک خارجی لوله گستر انجام خواهد گرفت .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 264
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران