پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251496 تاریخ : 1395/09/22-20:35:41
,1,22,
اجرای بانکداری اسلامی دغدغه ملی، شرعی و اسلامی است

اجرای بانکداری اسلامی دغدغه ملی، شرعی و اسلامی است

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در نخستین دوره آموزش تخصصی روسای ادارات امور شعب استان های بانک در مشهد گفت: اجرای بانکداری اسلامی دغدغه ملی، شرعی و اسلامی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بانک مهراقتصاد، , سید ضیاء ایمانی – مدیر عامل بانک - در این دوره آموزشی سه روزه با بیان مطلب فوق، اظهار کرد: در اجرای بانکداری بدون ربا بانک ها، مردم و مسئولین مانند سه ضلع یک مثلث هستند که عملکرد هر یک به تنهایی کافی نیست لذا باید تمامی این اضلاع هماهنگ با هم عمل کنند و هم پوشانی داشته باشند.

ایمانی عملکرد بانک مهر اقتصاد در اجرای بانکداری بدون ربا را مناسبارزیابی کرد و گفت: سهامداران و همکاران دو عامل بسیار مهم هستند که بانک را به مسیر اجرای هر چه بهتر بانکداری بدون ربا سوق می دهند چرا که هر دوی این ها به پیاده سازی ارزش های اسلامی و قوانین و مقررات شرعی تاکید دارند و به دنبال ایجاد فضایی برای استقرار کامل بانکداری اسلامی هستند.

مدیر عامل بانک با بیان اینکه باید به عنوان یک بانک پیشرو در خط مقدم اجرای بانکداری اسلامی باشیم، تاکید کرد: حجم برگزاری دوره های آموزشی بانکداری اسلامی در بانک مهر اقتصاد، در مقایسه با شبکه بانکی کشور بی نظیر است لذا اگر در سایر بانک ها هم چنین حساسیتی وجود داشت، قطعا وضعیت اجرای بانکداری بدون ربا بهتر از این بود.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه ما مامور به اجرای تکلیف هستیم، تصریح کرد: به هر حال تکلیفی بر عهده ما قرار دارد بنا بر این باید تا جایی که می توانیم با آموزش، اطلاعات و دانش خود را در زمینه بانکداری اسلامی افزایش دهیم و از سوی دیگر ذینفعان بانک را با قوانین و مقررات آن آشنا سازیم.

مدیر عامل بانک تصریح کرد: امیدوارم به یاری خداوند متعال به عنوان نگین بانکداری اسلامی بدرخشیم لذا در این مسیر همه باید تلاش کنیم و با انجام صحیح وظایف خود این مهم را محقق نماییم.

در ادامه، جواد حاجی مزدارانی – معاون امور مناطق بانک - با اشاره به سرعت گردش اطلاعات و تبادل آن، گفت: برخی اطلاعات با گذشت حتی چند ساعت قابلیت استفاده ندارد به ویژه برای ما که در یک بنگاه اقتصادی کار می کنیم که هدف اصلی آن کسب درآمد و سودآوری است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش نیروی انسانی در رشد و توسعه سازمان ها، ابراز داشت: در حوزه های مالی باید درک صحیحی از اطلاعات ارائه شده توسط مشتریان خود داشته باشیم چرا که برخورداری از اطلاعات کافی و درک صحیح، منجر به تصمیم صحیح می شود.

ایرج نیک اختر – معاون اعتبارات و بین الملل  بانک – نیز در ادامه اظهار داشت: یکی از دلایل عدم پیشرفت، توقف یادگیری است یعنی هر زمان مقوله آموزش مغفول واقع شده به رکود نزدیک و با موانعی در رشد و توسعه مواجه شده ایم.

نیک اختر با تاکید بر توجه به موضوع بهره وری در تمامی سطوح سازمانی و با اشاره به اهیت دقت و نظارت در اعتبار سنجی، افزود: ظرفیت سنجی در اعتبارات بسیار حائز اهمیت است لذا باید در کار اعتباری، سرعت و دقت توامان با هم در نظر گرفته شود.

در ادامه دکتر ابراهیمی – مدیر کل امور مدیران - گزارشی تحلیلی از نتایج برگزاری آزمون شایستگی کارکنان و روسای شعب بانک بر اساس موضوعاتی نظیر تعداد نفرات واجد شرایط برای شرکت در آزمون، تعداد حاضرین در آزمون، درصد مشارکت و وضعیت نتایج آزمون شایستگی کارکنان شعب بانک به تفکیک دروس 8 گانه ارائه نمود.

ابراهیمی با بیان اینکه نفرات برتر برای انجام مصاحبه به زودی فراخوان خواهند شد از برگزاری آزمون شایستگی ویژه کارکنان و و روسای دوایر ستاد استان ها و کارکنان حوزه مرکزی در اوایل بهمن ماه سال جاری خبر داد.

گفتنی است آموزش احکام فقهی بانکداری اسلامی شامل اخلاق اسلامی، ربا شناسی، عقد شناسی، نیاز مشتریان در حوزه تجهیز و تخصیص منابع از جمله مباحثی بود که توسط حجت الاسلام عبادی و حجت الاسلام ایمانی از اساتید حوزه بانکداری اسلامی به فراگیران آموزش داده شد.

همچنین تجزیه و تحلیل صورت های مالی نیز توسط یکی از اساتید حوزه مالی شبکه بانکی تدریس شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 294
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران