پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 303847 تاریخ : 1396/06/19-10:37:38
,10033,
اجرای 136 طرح سالم سازی سواحل در 3 استان شمالی کشور

فرشچی خبر داد:

اجرای 136 طرح سالم سازی سواحل در 3 استان شمالی کشور

معاون محیط زیست دریایی گفت: در حال حاضر در 3 استان گلستان، گیلان و مازندران 136 طرح سالم‌سازی سواحل اجرا شده است و مردم این مناطق از سلامت شناگاه‌های این مناطق آگاه شده‌اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی ؛ با اشاره به آلودگی‌های میکروبی در سواحل شمال کشور اظهار داشت: این آلودگی‌های میکروبی سواحل شمالی کشور از موارد مهمی است که بر سلامت مردم تاثیر می گذارد. با مطالعاتی که طی 2 سال گذشته بر روی شناگاه‌های کشور انجام شد متوجه شدیم که بسیاری از آن ها آلودگی میکروبی دارند.

وی افزود: علاوه بر ورود زباله و فاضلاب تصفیه نشده به دریا، آلودگی‌های میکروبی نیز سواحل شمالی کشور را تهدید می‌کند و با توجه به اینکه این سواحل مبدأ سفرهای بسیاری از گردشگران داخلی است و آن ها از شناگاه‌های این مناطق استفاده می‌کنند، در نتیجه گردشگران در معرض آسیب‌های فراوانی از جمله بیماری‌های پوستی، دستگاه گوارش و چشم هستند.

معاون محیط زیست دریایی تصریح کرد: در حال حاضر از نظر بهداشت، امکانات اولیه و آلودگی میکروبی سه استان شمال کشور از جمله گلستان،گیلان و مازندران را با اجرای 136 طرح سالم سازی پایش کرده ایم، چراکه مردم با اطلاع از طرح سالم سازی می توانند با اعتماد کامل از شناگاه های این مناطق استفاده کنند.

معاون محیط زیست دریایی با بیان اینکه از 136 طرح سالم سازی تعداد کمی دارای آلودگی میکروبی بودند، تصریح کرد: حدود 20 میلیون از جمعیت کشور در استان‌های شمالی کشور از این طرح استفاده می‌کنند.در پایش طرح سالم سازی تعداد بسیاری از صاحبان مکان های گردشگری دارای استاندارد لازم بودند و آلودگی میکروبی نداشتند.

وی در رابطه با طرح پرچم گذاری سواحل کشور افزود:با اجرای طرح پرچم گذاری در سه استان شمالی کشور توانستیم مردم را از سالم سازی مناطق آگاه کنیم.

فرشچی ادامه داد: فاز اول طرح سالم سازی در استان‌های شمالی انجام شد و فاز دوم آن در ماه‌های مهر و آبان در استان‌ها و سواحل جنوبی کشور آغاز می‌شود.

معاون محیط زیست دریایی با اشاره به اینکه پرچم گذاری سواحل کشور بر اساس استاندارد است، گفت: در سواحل کشور نقاطی که دارای استاندارد کافی هستند، با نصب پرچم آبی رنگ علامت گذاری و مکان هایی هم که شرایط لازم را نداشتند با نصب پرچم زرد رنگ مشخص شدند.

وی افزود: به مکان هایی که پرچم زرد رنگ گرفته اند، فرصتی دادیم تا بتوانند از نظر بهداشت و استانداردسازی وضعیت موجود خود را تغییر دهند.

فرشچی با بیان اینکه اجرای طرح پرچم گذاری آگاهی مردم نسبت به مکان های سالم را افزایش می‌دهد، گفت: اجرای این طرح ملی می تواند هم مردم و هم مسئولان دولتی و خصوصی را آگاه کند تا با مسئولیت خود در قبال حفظ سواحل آشنا شوند، فرض کنید یک منطقه و استان 10 پرچم زرد رنگ می‌گیرد، این امر موجب می‌شود تا مسئولان این مناطق برای رفع ایرادات خود با یکدیگر رقابت مثبتی داشته باشند و همچنین بخش خصوصی نیز برای سرمایه گذاری در جذب توریست و برای دریافت پرچم آبی تلاش می‌کند.

معاون محیط زیست دریایی در رابطه با نصب این پرچم ها به مردم گفت: مردم باید به رنگ های این پرچم ها دقت کنند و این پرچم‌ها برای زیبایی نصب نشده اند، بلکه برای هشدار و سلامت آن‌ها نصب شده اند.

فرشچی در تعریف آلودگی میکروبی گفت: زمانی فاضلاب های صنعتی، خانگی و یا کشاورزی وارد سواحل و دریاها می‌شوند باعث رشد و نمو میکروب ها خواهند شد که این عامل منجر به بروز بیماری هایی می شود.

وی در پایان افزود: این تازه شروع کار است و ما نیازمند حمایت همه جانبه از تمام ارگان ها هستیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 269
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران