پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310954 تاریخ : 1396/09/22-10:49:02
,10027,
اجازه اتلاف منابع قرض الحسنه را نمی دهیم

اجازه اتلاف منابع قرض الحسنه را نمی دهیم

بانک مرکزی بر نحوه مصرف منابع قرض الحسنه بانک ها نظارت جدی دارد و اجازه نمی دهد این منابع در امور غیرمرتبط استفاده شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ولی اله سیف شامگاه دوشنبه در مراسم دهمین سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران ضمن اشاره به اجرای موفق طرح ضربتی وام ازدواج به عنوان نمود عینی سنت قرض الحسنه ابراز امیدواری کرد با همت مردم و تمهیدات نظام بانکی کشور تا پایان سال صفی در این زمینه نداشته باشیم.

 رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: در گذشته گفته می شد بانک ها منابع قرض الحسنه را در جایگاه خود مصرف نمی کنند یا اینکه این منابع را به کارمندان خود تخصیص می دهند اما در سال های اخیر و مخصوصا" از زمانی که مبلغ وام قرض الحسنه ازدواج به 100 میلیون ریال رسید، این وضعیت کاملا" متحول شده است. بانک مرکزی در این خصوص حساسیت ویژه ای دارد و اجازه نمی دهد این منابع در امور غیرمرتبط استفاده شود.

وی افزود: تامین منابع مورد نیاز برای تسهیلات قرض الحسنه در بانک ها نیازمند اقبال مردم و نیکوکاران در تجهیز و تقویت حساب های قرض الحسنه در بانک هاست.

رییس شورای پول و اعتبار با تاکید بر اینکه رسالت اصلی نظام بانکی، حمایت از کلیه فعالیت های اقتصادی است، گفت: بانک مرکزی تلاش دارد منابع ناشی از سپرده های مردم را در راه رشد و شکوفایی اقتصادی کشور هدایت کند و از سفته بازی و فعالیت های مخرب جلوگیری کند که خوشبختانه طی سال های اخیر در این مسیر موفق بوده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 283
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران