پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 353627 تاریخ : 1397/05/14-14:34:54
,11,
اتحادیه اروپا با تحویل 5 فروند هواپیما

آخوندی:

اتحادیه اروپا با تحویل 5 فروند هواپیما "ATR" گام مثبتی جهت ایفای تعهداتش انجام داد

وزیر راه و شهرسازی، تحویل پنج فروند هواپیمای مسافربری جدید «ای تی آر» که صبح امروز وارد تهران شد را نشانه ای از تدبیر، گفت و گوی سازنده با جهان و اقدامی مثبت از سوی اتحادیه اروپا در ایفای تعهداتش برشمرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، عباس آخوندی امروز (یکشنبه) در مراسم تحویل این هواپیماها در محل آشیانه فرودگاه بین المللی مهرآباد ابراز امیدواری کرد، در این شرایط سخت بتوان با همفکری و همکاری با سایر قدرت های جهانی همچون چین، روسیه، اتحادیه اروپا و همچنین هند، ترکیه و کشورهای همسایه بتوان ایران را از این شرایط سخت نجات داد. 

وی اضافه کرد: «امروز دنیا با پدیده جدیدی و شخصی با فرهنگ قماربازی همچون دونالد ترامپ روبه روست که هر روز جهان را با فضای جدیدی مواجه و عدم قطعیت بسیار شدیدی را بر دنیا تحمیل کرده است.» 
وی خاطرنشان ساخت: بسیار مهم است که در این شرایط چگونه عمل کنیم و به چه صورت، آینده ای پر از امید را فراروی مردم ایران قرار دهیم تا به حرکت های آمریکا مبتلا نشویم. 
آخوندی ادامه داد: از ابتدا بر این اعتقاد بودم که باید بدون تلاف کردن زمان، همراه با سایر کشورهای متعهد به برجام از برنامه جامع اقدام مشترک دفاع کنیم تا در بلاتکلیفی قرار نگیریم. 
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: امروز ثابت شد که باید این کار را زودتر انجام می دادیم؛ همه آنهایی که فضا را بلافاصله پس از خروج آمریکا از برجام گل آلود کرده و تنش ایجاد کردند باید پاسخگو باشند. 
آخوندی اضافه کرد: همان هایی که بیشترین همراهی را در عمل از روی ناآگاهی یا برای منافع خود با اقدام یکجانبه آمریکا انجام ادامه دادند و به فضای عدم قطعیت و ناآگاهی بیشتر دامن زدند امروز پوستین وارونه به تن کرده و مدعی اند. 

تاراج کنندگان پول موسسه های اعتباری در ظاهر پشتیبان ملت شده اند

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: آنهایی که همراه و پشتیبان موسسه های اعتباری بودند و آن همه پول مردم را حیف و میل کردند امروز در صف مدعیان دولت اند و به ظاهر پشتیبان ملت شده اند حال آنکه خودشان به وجود آورنده این وضعیت هستند.
وی گفت: ما ایران را دوست داریم و برای آن می جنگیم؛ براین اساس حتی یک لحظه سستی به خود راه نخواهیم داد و تا پایان منافع ملت و جمهوری اسلامی خواهیم ایستاد. 

تامین مالی خرید هواپیماها با فاینانس

آخوندی خاطرنشان کرد: هزینه خرید این هواپیماها از محل فاینانس تامین شده و باید پول آنها بازگردانده شود؛ براین اساس از مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) می خواهیم همه تخصیص صندلی ها براساس برنامه اقتصادی و بازرگانی و ایفای تعهداتشان در قبال بانک ها باشد. 
وزیر راه و شهرسازی در پایان ابراز امیدواری کرد، حرکت امروز مقدمه ای برای شکل گیری همای منطقه ای با هدف توسعه مناطق مختلف ایران باشد. 
پس از اجرای توافق برجام در دی ماه 1394، ایران توانست پس از رفع تحریم های آمریکا در زمینه خرید هواپیماهای تجاری و مسافری، سه قرارداد خرید هواپیما با شرکت های بوئینگ، ایرباس و ای تی آر در مجموع به میزان 200 فروند هواپیمای جدید را منعقد کند که سهم شرکت ایتالیایی ای تی آر، 20 هواپیما بود.
در 2.5 سال گذشته هشت فروند از این هواپیماهای سبک تحویل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شده بود.
پنج فروند هواپیمای جدید خریداری شده از شرکت ای تی آر (ATR)، امروز (یکشنبه) وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.
به گفته فرزانه شرفبافی مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، اقدامات تحویل سه فروند هواپیمای باقی مانده «ای تی آر» در دست انجام است و پس از کسب مجوزهای لازم از شرکت سازنده اقدام می شود.
مدل این هواپیماهای خریداری شده ATR72-600 است که برای نخستین بار در سال 2010 میلادی وارد ناوگان هوایی جهان شد؛ این هواپیما منطبق با آخرین فناوری و جدیدترین سیستم های رفاهی و ایمنی در صنعت هواپیمایی جهان است.
مدل سفارشی ایران ایر قادر است 70 نفر را تا مسافت یک هزار و 528 کیلومتر جا به جا کند و به دلیل استفاده از موتورهای ملخی بسیار کم مصرف، ایمن و پیشرفته بوده و هزینه های عملیاتی آن به شدت پایین و مقرون به صرفه است.
این هواپیما قادر است در همه شرایط جوی پرواز کند و به دلیل مجهز بودن کابین خلبان به نمایشگرهای بسیار پیشرفته، امکان فرود در سخت ترین شرایط جوی را نیز دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 273
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران