پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280445 تاریخ : 1396/03/21-10:58:46
,5,
ابرشرکت های نفتی جهان طرح مطالعاتی خود برای توسعه میدان آزادگان را ارایه کردند

خبرهای کوتاه جهان انرژی

ابرشرکت های نفتی جهان طرح مطالعاتی خود برای توسعه میدان آزادگان را ارایه کردند

جهان انرژی در 24 ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله ارائه طرح مطالعاتی ابرشرکت‌های نفتی برای توسعه میدان نفتی آزادگان، تردید اروپا و تأخیر هند برای توسعه ترانزیت نفت از چابهار و اظهار نظر اوپکی‌ها درباره توافق کاهش تولید نفت بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از خبرگزاری رویترز انگلیس، شرکت‌های بزرگ انرژی از جمله توتال فرانسه، پتروناس مالزی و انیپکس ژاپن هم اکنون برآوردهای فنی و طرح مطالعاتی خود برای توسعه میدان نفتی آزادگان را ارائه کرده اند. میدان آزادگان با 37 میلیارد بشکه نفت، بزرگترین میدان نفتی کشورمان است که با عراق مشترک است. این میدان در جنوب ایران و در 80 کیلومتری اهواز مرکز خوزستان قرار دارد.

تردید اروپا و تأخیر هند برای توسعه ترانزیت نفت از چابهار
به گزارش رویترز، مقامات هندی گفتند که شرکت‌های اروپایی به دلیل نگرانی از تحریم شدن ایران به دست آمریکا، از فراهم کردن تجهیزات برای هند برای توسعه بندر چابهار خودداری می‌کنند. بندر چابهار می تواند کریدور حمل و نقل استراتژیک انرژی برای هند برای دسترسی به آسیای مرکزی و افغانستان باشد و رقیبش در منطقه یعنی پاکستان را دور می زند، اما بانک‌های بزرگ بین المللی هنوز در مورد فراهم کردن تسهیلات مالی برای پروژه های مربوط به ایران مردد هستند.

وزیر انرژی عربستان: نیاز فوری به تغییر توافق کاهش تولید نفت نیست
به گزارش رویترز، «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان با توجه به افت اخیر قیمت های نفت در واکنش اغراق آمیز به برخی آمارهای نامطلوب گفت: هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد توافق جهانی کاهش تولید نفت نیاز فوری به تغییر دارد و بازار نفت به طرف تعادل و برابری عرضه و تقاضا پیش می رود. 
وی همچنین تأکید کرد که تصمیم عربستان و متحدانش بر ضد قطر و تنش های سیاسی و دیپلماتیک در هفته ای که گذشت هیچ تأثیری بر توافق اخیر نخواد داشت. 

تردید اوپکی‌ها درباره کافی بودن میزان توافق کاهش تولید نفت
به گزارش رویترز، با گذشت دو هفته از تمدید توافق کاهش تولید برای 9 ماه دیگر، برخی نمایندگان کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نسبت به کافی بودن این توفق برای کاهش مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی و افزایش قیمت این کالا تردید دارند. 
یک نماینده اوپکی گفت: توافق کاهش تولید نفت، بدون توقف افزایش تولید نیجریه و لیبی، بی فایده خواهد بود. دیگر نماینده این سازمان نیز گفت: مشخص نیست که سطح کنونی کاهش تولید، کافی است یا نه.
با این حال، دو نماینده اوپکی دیگر با موقتی خواندن افت قیمت های نفت گفتند که سطح کنونی کاهش تولید، کافی است.

روسیه: قزاقستان به توافق کاهش تولید نفت پایبند است
به گزارش رویترز، «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه، اعلام کرد: قزاقستان به اجرای توافق کاهش تولید نفت پایبند خواهد بود و سطح تولید خود را در حد یک میلیون و 700 هزار بشکه در روز نگه خواهد داشت. 
با این حال، «قناعت بزومبایف» وزیر انرژی قزاقستان ماه گذشته گفته بود که با توجه به انتظار افزایش برداشت از میدان نفتی کاشاگان، این کشور نیاز به تغییر مفاد توافق جهانی کاهش تولید نفت دارد. 

مرگ وزیر انرژی جمهوری آذربایجان بر اثر حمله قلبی
به گزارش رویترز، «ناطق علی‌اف» وزیر انرژی جمهوری آذربایجان، روز پنج شنبه (11 خردادماه) در پی یک حمله قلبی به بیمارستان استانبول انتقال یافت و در آنجا فوت کرد. وی که 69 سال سن



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 281
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران