پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376517 تاریخ : 1397/06/21-16:00:47
,5,
آبرسانی به 63 روستای استان تهران تا پایان سال جاری

مدیرعامل آبفار استان تهران خبر داد:

آبرسانی به 63 روستای استان تهران تا پایان سال جاری

مدیرعامل آبفار استان تهران با اشاره به فعال بودن 26 مجتمع آبرسانی روستایی در استان گفت: در سال جاری 63 روستای استان با جمعیتی بیش از 165 هزار نفر از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو،  رضا پوررجب در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه مناطق روستایی به عنوان جمعیت مولد نقش بسیار بی بدیل و انکار نشدنی در رشد و تعالی کشور دارند، گفت: از این رو این مناطق در کانون توجه ارکان مختلف نظام قرار دارد.

وی افزود: آبرسانی به روستاهای استان تهران به دلیل شمار زیاد روستاها و پراکندگی جغرافیایی و استقرار اغلب روستاها در مناطق با محدودیت منابع آبی با مشکلات فراوان و هزینه‌های بالایی روبه‌رو است.
پوررجب با اشاره به اینکه پایداری منابع آب در روستاها نسبت به شهرها کمتر است، ادامه داد: در چنین شرایطی به منظور ایجاد شرایط پایدارتر درعرصه تأمین آب روستایی و کاهش نسبی سرانه سرمایه گذاری در ایجاد تأسیسات و فراهم نمودن شرایط مطمئن و پایدار برای بهره‌برداری اقدام به طراحی و اجرای مجتمع‌های آبرسانی به جای طرح‌های آبرسانی تک روستایی کرده‌ایم.
مدیرعامل آبفار استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر در استان تهران 412 روستا تحت پوشش آبفای روستایی است و برای جمعیتی بیش از 816 هزار نفر از طریق 430 منبع آب با دبی سه هزار لیتر بر ثانیه بعد از طی هزار و 153 کیلومتر خط انتقال و دو هزار و 326 کیلومتر شبکه توزیع به مشترکین می‌رسد.
پوررجب با اشاره به فعال بودن 26 مجتمع آبرسانی روستایی در استان گفت:هم اکنون 230 روستا تحت پوشش این مجتمع‌ها قرار دارند و جمعیتی بیش از 576 هزار نفر از طریق آن‌ها تأمین آب می‌شوند.
وی افزود: در سال گذشته  12 مجتمع آبرسانی با اعتباری بالغ بر 218 میلیارد ریال تکمیل و 56 روستا با جمعیتی بالغ بر 160 هزار نفر از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار شدند .
 
آبرسانی به 63 روستای استان تهران تا پایان سال جاری/ بهره‌مندی 165 هزار نفر از آب سالم و بهداشتی
مدیرعامل آبفار استان تهران تاکید کرد: در سال جاری نیز با برنامه ریزی صورت گرفته و تأمین اعتبار 254 میلیارد ریالی از محل اعتبارات صندوق توسعه توسعه ملی  63 روستای دیگر نیز با جمعیتی بیش از 165 هزار نفر از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.
پورجب با اشاره به مصوبات شورای عالی امنیت ملی در خصوص راهکارهای بلند مدت طرح مقابله با آلودگی آب شرب تهران و ارتقای سطح بهداشت و سلامتی افراد در سایر مناطق استان، گفت: این شرکت نسبت به مطالعات فاضلاب 36 روستای حوزه سد لتیان و 23 روستای حوزه سد ماملو اقدام و شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب روستاهای آهار، منجیل آباد و انباج را با ظرفیت هزار و 600 متر مکعب در شبانه روز وارد مدار بهره برداری کرده است .
مدیرعامل آبفار استان تهران گفت: تا پایان سال تصفیه خانه‌های فاضلاب روستایی نیکنامده و امام زاده داوود نیز به روش MBBR وارد مدار بهره برداری خواهد شد
وی با تاکید بر اینکه اولویت ما تأمین آب با کیفیت برای مشترکین است، گفت: از دیگر کارهای انجام شده در این شرکت راه اندازی آزمایشگاه سیار برای مراقبت از بهداشت آب در سیستم توزیع شبکه و مخازن است که هر روز از روستاها بازدید و نسبت به کلرسنجی و آزمایشات فیزیکوشیمیایی اقدام می‌شود .
 
98 درصد پرداخت مشترکین به صورت غیرحضوری است/ قرائت آنلاین کنتورهای 200 روستا
پوررجب خاطرنشان کرد: در حال حاضر مطلوبیت کلر باقیمانده 99.6 درصد، مطلوبیت میکروبی شبکه 99.7 درصد و میزان مطلوبیت کدورت بیش از 98.4 درصد می‌باشد.
پوررجب در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 98 درصد پرداخت مشترکین به صورت غیرحضوری است، گفت: در حوزه امور مشترکین نیز در راستای خدمات رسانی در محل به روستاییان، خدمات رسانی آنلاین به آن‌ها از جمله فروش آب، تغییر نام و رویت قبوض آب انجام می‌شود و در 200 روستا به صورت آنلاین قرائت کنتور صورت می‌گیرد که بیش از 70 درصد هزینه چاپ کاغذ و هزینه پخش قبوض کاهش یافته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 334
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران