پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 200249 تاریخ : 1395/03/11-16:05:46
,9,
9 درصد داروهای کشور برای درمان دیابت مصرف می شود

دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو در سازمان غذا و دارو

9 درصد داروهای کشور برای درمان دیابت مصرف می شود

دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی داروی سازمان غذا و داروش، گفت: در مجموع9 درصد داروهای مصرفی در کشور مربوط به داروهای ضد دیابتی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،  دکتر فاطمه سلیمانی در همایش اقتصاد سلامت افزود: سهم فروش داروهای دیابتی در کشور 6 عدد، سرانه تجویز دارو بر حسب نسخه چهار عدد و سرانه تجویز دارو برحسب فروش 31 عدد است و این نشان می دهد که میزان فروش و تجویز دارو با هم تفاوت معناداری دارند.

 
وی تصریح کرد: از فروش ریالی و عددی دارو در کشور مشاهده می شود چون در کشور بیماری های غیرواگیر در حال افزایش است، شاهد رشد آمار دیابت نیز هستیم.

 

دکتر سلیمانی با بیان اینکه متاسفانه 50 درصد مبتلایان به دیابت از بیماری خود اطلاع ندارند، ادامه داد: از سال 90 تا 94 تقریبا روند افزایشی در فروش عددی دارو را شاهد هستیم.

 

وی افزود: در حوزه تجویز و مصرف منطقی داروهای دیابت به این بارو رسیده ایم که در حوزه دیابت بین فروش و تجویز تفاوت معنادای وجود دارد و این نشان می دهد که بسیاری از بیماران دیابتی برای دریافت داروهای دیابتی مستقیم به داروخانه ها مراجعه می کنند.

دکتر سلیمانی خاطرنشان کرد: همچنین سرانه داروهای آنتی دیابتی در سال 93 براساس فروش 29،5 عدد و این سرانه در سال گذشته به 30 عدد رسیده و همچنین سرانه ریالی برای این داروها در سال 93 رقم 63 هزار و 99 ریال و در سال گذشته 76 هزار و 729 ریال بوده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 313
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران