پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265442 تاریخ : 1395/11/06-15:42:31
,10028,10029,
50 درصد پزشکان عمومی در حرفه پزشکی فعالیت ندارند

50 درصد پزشکان عمومی در حرفه پزشکی فعالیت ندارند

رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران بابیان اینکه 50 درصد پزشکان عمومی در حرفه پزشکی فعالیت ندارند، گفت: از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که بودجه مربوط به طرح پزشک خانواده را نشان دار کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  عباس کامیابی روز چهارشنبه در حاشیه هشتمین گردهمایی علمی فصلی انجمن پزشکان عمومی ایران در جمع خبرنگاران افزود: اگر می خواهیم طرح پزشک خانواده در کشور اجرایی شود باید بودجه هایی که به این طرح اختصاص داده می شود برای همین موضوع هزینه شود.

وی تصریح کرد: اگر پزشک خانواده به عنوان یک طرح اولویت دار و مهم در حوزه سلامت است باید بودجه های دیگر را نیز برای این طرح هزینه کرد، البته اگر بودجه آن نشان دار یا ستاره دار شود به عنوان یک موفقیت در حوزه سلامت کشور محسوب می شود.
کامیابی ادامه داد: دولت راهی ندارد که نظام سلامت را پیاده سازی کند و برای این مهم باید طرح پزشک خانواده را نیز همگام با این نظام دید تا پزشکان عمومی نیز در این عرصه بیشتر فعال شوند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بودجه طرح پزشک خانواده در بخش های مختلف هزینه می شود که این موضوع بسیار نگران کننده است و به واسطه آن نمی توانیم این طرح را در کل کشور اجرایی کنیم.
وی با بیان اینکه اکنون در استان فارس طرح پزشک خانواده اجرایی شده است، افزود: اگر می خواهیم این طرح در کل کشور زمینه اجرایی پیدا کند باید بودجه اش برای خودش هزینه شود.
رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران گفت: البته میزان اعتباری که برای پزشک خانواده در دولت یازدهم تخصیص دادند مناسب بود اما ایراد کار این بوده که در جای دیگری هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: طرح تحول سلامت نیز اگر با طرح پزشک خانواده پیوند نخورد به طور قطع شکست خواهد خورد.
50 درصد پزشکان عمومی در حرفه پزشکی فعالیت ندارند
کامیابی در پاسخ به سوالی که آیا آماری از تعداد پزشکانی که از ایران رفته اند در دست است یا نه گفت: آمار دقیقی از تعداد پزشکانی که به کشورهای مختلف مهاجرت کرده اند نداریم اما چندین تحقیق در این زمینه تاکنون انجام شده است.
وی اضافه کرد: براساس این تحقیقات، تعداد دانش آموختگان پزشکی رصد شده است و نشان می دهد که پس از گذشت 10 سال هرکدام از این پزشکان عمومی شاغل هستند یا اینکه مهاجرت کرده اند.
وی در عین حال تاکید کرد که 50 درصد پزشکان عمومی در حوزه کاری پزشکی مشغول به خدمت نیستند و جمعی از آنها بیکار، برخی در حرفه دیگر و برخی هم فعالیتی جدای از حرفه پزشکی دارند.
کامیابی اضافه کرد: 500 تا 600 پزشک خانواده در کشور وجود دارد که به نقش هدایت حوزه سلامت فعالیت دارند اما متاسفانه استانداردهای لازم درباره این افراد نیز رعایت نشده است.
هشتمین گردهمایی علمی فصلی انجمن پزشکان عمومی ایران که از امروز آغاز شد تا هشتم بهمن ماه در سالن همایش های رازی برگزار می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 130
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران