پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 248475 تاریخ : 1395/08/17-17:25:49
,10033,
50 درصد فارغ التحصیلان محیط زیست بیکارند

50 درصد فارغ التحصیلان محیط زیست بیکارند

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیکاری 50 درصد فارغ التحصیلان حوزه محیط زیست گفت: با مصوبات کمیسیون تلفیق بخش عظیمی از این فارغ التحصیلان به کار گرفته خواهند شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  محمدرضا تابش رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی در هشتمین همایش مهندسی محیط زیست در دانشگاه تهران گفت: گلایه من از دولت و سازمان محیط زیست این است که چرا علی رغم اینکه محیط زیست و آب یکی از محورهای راهبردی قانون برنامه ششم قلمداد شده بیش از چند ماده محدود در لایحه در این باره نیامده است.

تابش افزود: البته توجیه این بوده که برخی موارد در اسناد پشتیبان دیده شده در حالی که اسناد پشتیبان ضمانت اجرایی ندارد و نمی‌توان ارزیابی لازم را نسبت به عملیاتی شدن یا نشدن آن داشت.

وی ادامه داد: با همکاری موثر فراکسیون محیط زیست، کمیسیون کشاورزی و کمیته اقتصادی کمیسیون تلفیق مواد مربوط به محیط زیست به متجاوز از 50 ماده تاثیرگذار افزایش یافته که جای تقدیر از نمایندگان دارد.

رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار ضمن اعلام آمار بیکاری 50 درصدی فارغ التحصیلان رشته محیط زیست وعده داد: با مصوبات کمیسیون تلفیق و در صورت فراهم بستر لازم برای اجرا توسط دولت و اختصاص منابع لازم بخش عظیمی از این فارغ التحصیلان به کار گرفته خواهند شد.

تابش تصریح کرد: ناهماهنگی بخشی و فرابخشی از دلایل اصلی بروز برخی نارسایی‌ها در حوزه محیط زیست است زیرا علی رغم اینکه محیط زیست یک سازمان حاکمیتی است اما قدرت نظارت مطلوبی ندارد و در برخی حوزه‌ها نیروی کافی و متخصص وجود ندارد یا قدرت اعمال قانون را ندارند.

نماینده مردم اردکان با اشاره به مشکل خشکی تالاب‌ها، حوضه آبریز رودخانه‌ها و ریزگردها گفت: تخلیه سفره های آب زیرزمینی و فرو نشست زمین نیز به کرات اتفاق می‌افتد و متاسفانه با گذشت یک سال از ابلاغ سیاست های رهبری در حوزه محیط زیست این انتظار وجود داشت که کار موثرتری در این حوزه انجام می شد. این ایراد به مجلس هم وارد است که نگاه زیست محیطی کافی را به مسائل ندارد و بعضا به پروژه‌های صنعتی اولویت داده می‌شود.

تابش بر لزوم تضمین امنیت غذایی و رعایت استاندارهای بین‌المللی تاکید کرد و گفت: موضوع محصولات فراریخته باید مورد توجه و اجماع همه مسئولین باشد و افکار عمومی هم نسبت به این موضع توجیه شود. ما امیدواریم در برنامه ششم نیز موضوع اخذ مالیات سبز و اختصاص مالیات بر ارزش افزوده به محیط زیست در صحن علنی مجلس مورد توجه قرار گیرد و خلأها در این زمینه جبران شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلش با اشاره به اجرای موافقت نامه پاریس از چند روز گذشته یادآور شد: این موافقنامه مربوط به گرمایش زمین و کاهش گازهای گلخانه‌ای است. آقای رئیس‌جمهور هم در این اجلاس شرکت کرده و جمهوری اسلامی ایران متعهد به اجرای مفاد به این موافقت نامه است اما از قانون مربوطه خبری نیست و ما از دولت می‌خواهیم به سرعت لایحه‌ای در این رابطه به این مجلس ارائه کند تا در مجلس به تصویب برسد و بخش های مختلف نسبت به اجرایی کردن آن اهتمام کند.

این نماینده مجلس همچنین بر لزوم توجه به محیط بانان و دفاع از حقوق آنان در لایحه حمایت از محیط بانان و توجه ویژه دولت به لایحه حمایت از حقوق حیوانات تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که بررسی این لوایح و همچنین لایحه هوای پاک در به زودی در صحن علنی مجلس انجام شود.

تابش در پایان ابراز امیدواری کرد که خروجی این همایش علمی در جهت صیانت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن موثر باشد و همایش های مختلف در این زمینه هم از حالت صوری خارج شود و چهره عملیاتی و اجرایی به خود بگیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 392
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران