پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376858 تاریخ : 1397/06/26-12:29:13
,10033,22,
40 میلیارد اعتبار برای انجام فعالیت های آبخیزداری در استان البرز

40 میلیارد اعتبار برای انجام فعالیت های آبخیزداری در استان البرز

40 میلیارد تومان اعتبار برای انجام فعالیت های آبخیزداری در استان البرز؛ این خبری است که امروز حامد فرضی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز به خبرنگار مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها اعلام کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل ها، این مسئول منابع طبیعی، سهم حمایت مالیسازمان جنگل ها از محل صندوق  توسعه ملی به منابع طبیعی البرز را 17.5میلیارد تومان، سهم مشارکت مالی  استانداری استان را 17 میلیارد و مابقی را سهم مشارکت و آورده مردمی ذکر  کرد.

 حامد فرضی گفت: دکتر نجفی استاندار البرز اجرای پروژه‌های آبخیزداری در  استان را باور دارد و از اجرای طرح های منابع طبیعی حمایت می‌کند.

 وی همچنین یادآور شد: اولویت اصلی منابع طبیعی برای اجرای پروژه های  آبخیزداری به مکان هایی اختصاص می یابد که از ضریب مشارکتی بالایی  برخوردار باشد و در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی با دهیاران و شورای روستاها و  بخش های نیمه دولتی تدوین و امضا شده و اکنون قریب به 30 درصد از عملیات اجرای پروژه‌ها با مشارکت مردم عملیاتی و اجرایی شده است. 

حامد فرضی، نظارت مداوم بر حسن انجام کار و بهره‌گیری از کلیه عوامل تخصصی منابع طبیعی به منظور دستیابی به اهداف تعیین شده در اجرای پروژه ها را از جمله اقدامات و وظایف مهم منابع طبیعی دانست و از دستگاه های اجرایی استان می‌خواهد که بر روند فعالیت های منابع طبیعی و آبخیزداری نظارت داشته باشند.

مدیرکل منابع طبیعی البرز، تراکم جمعیت استان را بدلیل همجواری با پایتخت بسیار بالا خواند و تامین منابع آب برای توسعه کشاورزی و آب شرب و صنعت را یکی از اولویت های دولت و استان برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و اجرای طرح های آبخیزداری در بالادست دو سد بزرگ و پر اهمیت کرج و طالقان اشاره کرد که با فعالیت‌های آبخیزداری و کنترل رسوب، آب شرب کلان شهرهای تهران و کرج را تامین می کند و در حوزه آبخیز شهری نیز در جهت کنترل سیل اهمیت بالایی یافته است.

حامد فرضی سرانجام در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که بزرگترین دل مشغولی او در منابع طبیعی البرز چیست، حفظ خاک، تأمین آب و حفظ پوشش گیاهی را به عنوان دغدغه و دل مشغولی های اصلی منابع طبیعی البرز برشمرد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 261
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران