پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266124 تاریخ : 1395/11/16-17:20:42
,10030,
4 هزار کارگر کاله در آستانه اخراج / وعده‌های دولت عملی نشد

4 هزار کارگر کاله در آستانه اخراج / وعده‌های دولت عملی نشد

قائم مقام شرکت کاله با اشاره به اینکه به دلیل مشکلات تامین ارزی قادر به ادامه فعالیت در استانهای اصفهان و تهران و برخی شرکت های وابسته نیستیم، گفت: 3 تا 4 هزار نفر از پرسنل این شرکت تعدیل خواهند شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، هاشم صرافی ملایری قائم مقام شرکت کاله اظهارکرد، درباره تعدیل کارکنان این شرکت اظهار کرد: از سال 90 و 91 بنا به درخواست مسئولان دو استان تهران و اصفهان از ما دعوت شد تا اقدام به احداث صنایع تبدیلی در استانها کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه ما شیر عمده این مناطق را خریداری می‌کردیم قرار شد که  به جای حمل و نقل به آمل  فرآوری در خود استانها  در کارخانه ها انجام شود.

قائم مقام شرکت کاله  ادامه داد: برای پاسخ به این تقاضا عملیات احداث کارخانه‌هایی در تهران و اصفهان با ظرفیت هر کدام هزار تن شیر انجام شد اما زمانی که قرار شد کمکهای لازم مانند اعطای زمین یا تسهیلات بانکی اتفاق افتد نتوانستیم از آنها بهره گیریم.

صرافی ملایری تصریح کرد: مجبور شدیم در دشت مهیار اصفهان از اعتبارات خود شرکت 100 هکتار زمین مناسب را خریداری کنیم و مجوزهای لازم را نیز گرفتیم و 15 تا 20 درصد طرح پیش رفت اما وقتی طرح خود را به وزارت جهاد کشاورزی ارائه دادیم و منتظر دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی بودیم به مشکل خوردیم و مجبور به توقف کار شدیم.

این فعال بخش خصوصی گفت: در پروژه تهران نیز نزدیک پل بادامک در منطقه شهریار شرکتی تاسیس و 108 هزار متر زمین خریداری شد تا بتوانیم در این منطقه به عنوان قطب تولید استان تهران، عملیات خرید شیر را به طور مستقیم از کشاورزان انجام دهیم.

وی افزود: در سال 93 کار جلو رفت اما در اواسط کار اختلافی بین صندوق توسعه ملی و بانکهای عامل ایجاد شد و کار ما تامین اعتبار لازم نشد و نتوانستیم تسهیلات دریافت کنیم به همین دلیل مجبور به ادامه کار از محل اعتبارات خود شدیم.

قائم مقام شرکت کاله  برای توضیح بیشتر اظهار داشت: در سال 94 وقتی ضوابط صندوق توسعه ملی ابلاغ شد به ما گفتند که دیگر به صنایع تبدیلی بخش کشاورزی ریال نمی‌دهیم و من بعد باید ارز دریافت کنند.

صرافی ملایری اضافه کرد: تمام ساخت و سازها انجام و ماشین‌آلات لازم را خود خریداری کردیم اما قرار شد برای واردات 12 ماشین جدید، ارز اختصاص داده شود تا امور مربوط به بزرگترین واحد لبنی استان تهران پیش برود.مصوبه این امر در اسفند 94 ابلاغ و مهرماه 95 صندوق به بانک مرکزی نیز مسدودی داد اما در 2 تا 3 روز گذشته اختلافات یا سوء برداشتهایی صورت گرفت که باعث توقف امر شد.

قائم مقام شرکت کاله گفت: وقتی بانک عامل ما (کشاورزی) برای گشایش اعتبار می‌رود، بانک مرکزی پرتال ارزی خود را باز نمی‌کند و منجر به گره خوردن امر می‌شود.

صرافی ملایری گفت: برای خرید این ماشین‌آلات (12 ماشین) سفارش داده شده است و از اعتبارات خود خرج کرده‌ایم و حتی ماشین‌آلات ما اکنون ساخته شده و قراردادهای لازم بسته شده است اما نمی‌توانیم آنها را به کشور بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه واحد اصفهان نزدیک به یک سال است که متوقف شده است گفت: اگر این گشایش ارز اتفاق نیفتد مجبور به توقف این پروژه مانند واحد اصفهان هستیم.

قائم مقام شرکت کاله  تاکید کرد: بر این اساس 3 تا 4 هزار نفر از پرسنل شرکت تعدیل خواهند شد تا بتوانیم در شرایط فعلی باقی بمانیم.


یارانه تشویقی صادرات لبنیات به روسیه داده نشد

صرافی ملایری گفت: نرخ شیر در ایران گرانتر از روسیه است به همین منظور دولت مشوق صادراتی در نظر گرفت. در این زمینه با وجود اینکه سازوکار لازم برای اعطای یارانه وجود داشت اما دولت پول ندارد آن را پرداخت کند. تحمل ما نیز حدی دارد زیرا باید بتوانیم حقوق 16 تا 17 هزار نفر را پرداخت کنیم.

وی تاکید کرد: 3 تا 4 هزار نفر افرادی که تعدیل می‌شوند از استانهای تهران، اصفهان و شرکتهای وابسته به کاله هستند.

قائم مقام شرکت کاله  در پایان صحبتهای خود گفت: برای واحد کاله در استان تهران 250 میلیارد تومان خرج شده و 40 هزار متر مربع بنا ساخته شده است. در این واحد 200 تا 250 نفر فعالیت می‌کنند که در صورت تکمیل آن امکان توسعه، اشتغالزایی به 1500 نفر وجود دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 241
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران