پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351393 تاریخ : 1397/04/05-11:52:25
,5,20,
34 میلیون نفر کماکان در وضعیت قرمز تنش آبی هستند/ اجرای 1195 پروژه برای کاهش تنش آبی در کشور

وزیر نیرو در نشست خبری سخنگوی دولت عنوان کرد:

34 میلیون نفر کماکان در وضعیت قرمز تنش آبی هستند/ اجرای 1195 پروژه برای کاهش تنش آبی در کشور

وزیر نیرو با اشاره به اینکه از میان 334 شهر دارای تنش آبی، 17 میلیون نفر در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: با مصوبه هفته گذشته دولت هزار میلیارد تومان برای اجرای 1195 پروژه در 280 شهر کشور به منظور کاهش تنش آبی در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو،  رضا اردکانیان وزیر نیرو در نشست خبری سخنگوی دولت با اشاره به مصوبه اخیر دولت برای اختصاص 10 هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور کاهش تنش آبی در مناطق بحرانی کشور، گفت: این اعتبار در چهار محور به منظور تامین آب شرب اضطراری، ارتقای کیفیت و کمک به طرح های تامین آب پایدار شهرها و روستاهای کشور اختصاص پیدا کرده است.

اردکانیان به جزییات اجرای این برنامه اشاره کرد و افزود: برنامه نخست مربوط به اجرای 101 پروژه در 164 شهر با اعتباری بالغ بر 432 میلیارد تومان برای اجرای پروژه های تامین آب شرب اضطراری خواهد بود.
وزیر نیرو ادامه داد: در این طرح برنامه های از قبیل: خرید چاه های کشاورزی، اجرای خطوط انتقال در کرمان، حفر و تجهیز چاه و ارتقای تصفیه خانه ها در مشهد، ارتقای وضعیت تصفیه خانه‌ها در شهر میناب، طرح های آبرسانی به مناطق مختلف سیستان و بلوچستان و... پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: برنامه دوم این طرح اجرای 54 پروژه در 57 شهر به منظور بهبود کیفیت آب شرب با اختصاص اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان خواهد بود.
اردکانیان خاطرنشان کرد: طرح سوم این برنامه به موضوع آبرسانی روستایی و سیار در میان پنج تا 6 هزار روستای کشور با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.
وزیر نیرو ادامه داد: تکمیل 40 پروژه در 59 شهر با اختصاص 288 میلیارد تومان از محل اعتبار مصوب شده از سوی دولت چهارمین برنامه ای است که برای کاهش تنش آبی در کشور در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس در مجموع یک هزار و 195 پروژه در 280 شهر کشور و آبرسانی به بیش از پنج هزار روستای کشور به منظور کاهش تنش آبی در دستور کار قرار گرفته است.
اردکانیان افزود: براساس ارزیابی صورت گرفته در سال جاری از میان هزار و 157 شهر کشور حدود 334 شهر با جمعیت 34 میلیون نفر در شرایط تنش آبی هستند.
وزیر نیرو تصریح کرد: از این 34 میلیون نفر حدود 17 میلیون نفر در وضعیت قرمز تنش آبی هستند. در این شرایط این شهرها بیش از 20 درصد از نیاز آبی شرب خود با کمبود مواجه هستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 297
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران