پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351089 تاریخ : 1397/04/01-12:20:24
,14,22,
300 شخصیت ایرانی در نوبت ثبت جهانی هستند/ مشاهیر شاهرود در اولویت

مدیر بخش فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو در ایران:

300 شخصیت ایرانی در نوبت ثبت جهانی هستند/ مشاهیر شاهرود در اولویت

عبدالمهدی مستکین بابیان اینکه تاکنون 35 شخصیت و رویداد ایران‌زمین در فهرست گرامیداشت‌های یونسکو ثبت شدند، گفت: حدود 300شخصیت ایرانی در نوبت ثبت جهانی هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالمهدی مستکین مدیر بخش فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو، ضمن بیان اینکه ایران خاستگاه عظیمی از بزرگان و شخصیت‌های عرفانی و علمی جهان به شمار می‌رود، ابراز داشت: حدود 300شخصیت ایرانی در نوبت ثبت جهانی یونسکو هستند که در این فهرست بلندبالا نام بزرگان بسیاری در صدر آن می‌درخشد.

وی بابیان اینکه تاکنون 35 شخصیت و رویداد ایران‌زمین در فهرست گرامیداشت‌های یونسکو ثبت شدند، افزود: منطقه شاهرود، بسطام و خرقان به‌واسطه وجود بسیاری از بزرگان و رجال درواقع خاستگاه فرهنگ و ادب عرفان اسلامی محسوب می‌شود که در تلاش برای افزوده شدن نام مشاهیر این خطه به این فهرست هستیم.

دارایی‌های فرهنگی بزرگ‌ترین ثروت جهان هستند

مدیر بخش فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو در ایران بابیان اینکه هر دو سال یک‌بار دو شخصیت را می‌توان به این فهرست معرفی کرد، ابراز داشت: یکی از تلاش‌های یونسکو شناساندن مشاهیر کشورها در بعد ملی، منطقه‌ای و جهانی به مردم است و هر چه در این زمینه بیشتر گام برداریم ریسمان هویت و فرهنگ ما مستحکم‌تر خواهد شد.

مستکین در ادامه تصریح کرد: پس از ثبت بسیاری از بزرگان در فهرست جهانی یونسکو تازه مردم درک می‌کنند که چه ثروت‌هایی معنوی دارند که سراغ آن‌ها نمی‌روند، این سبک‌ها به ترویج عظمت این بزرگان در عرصه ملی و جایگاه هنجار ساز جهان منجر می‌شود.

وی افزود: امروز بزرگ‌ترین ثروت جهان دارایی‌های فرهنگی است و بسیاری از کشورهای جهان با درک این موضوع در تلاش برای شناساندن مشاهیر خود هستند که خوشبختانه کشور ما مرکز این بزرگان محسوب شده و در یونسکو معرفی این بزرگان با جدیت دنبال می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 49
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران