پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264960 تاریخ : 1395/11/02-09:02:51
,10028,
2هزارو 300 تن برای کمک به مصدومان پلاسکو خون اهدا کردند

2هزارو 300 تن برای کمک به مصدومان پلاسکو خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت : 2هزار و 300تن از شهروندان تهرانی در روزهای پنجشنبه و جمعه برای کمک به مصدومان حادثه پلاسکو خون اهدا کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مرتضی طباطبایی روز شنبه با ابراز همدری به مناسبت شهادت جمعی از آتش نشانان فداکار و دیگر هموطنان در حادثه ساختمان پلاسکو، افزود:مردم نوعدوست تهران مانند همیشه بعد از وقوع این حادثه غم انگیز با مراجعه خود جوش به مراکز انتقال خون به کمک مصدومان و نیازمندان به خون شتافتند.

وی خاطر نشان کرد:در مجموع 2 هزار 700تن از مردم تهران در این دو روز برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که 2هزارو 300تن موفق به اهدای خون شدند.
طباطبایی ادامه داد: در روز پنجشنبه یک هزارو 791 تن به مرکز اهدای خون تهران مراجعه کردند که یک هزارو 458 تن موفق به اهدای خون شدند.
وی افزود : در روز جمعه هم 925 تن به مرکز انتقال خون وصال و نارمک مراجعه کردند که 727 تن موفق به اهدای خون شدند .
مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت :این استقبال مردمی برای اهدای خون در حالی انجام شد که ذخایرخون و فرآورده های آن در مراکز درمانی و بیمارستانی به اندازه کافی موجود بود و تمام نیازها و درخواست های مراکز درمانی نیز از همان ابتدای وقوع این حادثه تامین شد.
وی با اشاره به اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است،تاکید کرد: اگرچه ذخایر خونی ما همیشه به اندزاه کافی موجود است،اما به دلیل اینکه کشور ما یک کشور حادثه خیز است همیشه باید این آمادگی را داشته باشیم و ذخایر خون هم در حد کافی تامین شود ،بنابر این مردم به تدریج برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.
طباطبایی با بیان اینکه در فصل سرد سال همیشه کمی از میزان اهدای خون کاسته می شود و با برنامه ریزی و ایجاد پویش های مردمی هموطنان برای اهدای خون مراجعه می کنند، گفت : در حال حاضر روزانه یک هزارو 200تن در تهران برای اهدای خون مراجعه می کنند و مراجعه یکهزارو 700تن در یک روز نشان از حس همدردی و کمک به همنوع، تهرانی ها در حادثه پلاسکو را دارد .
ساختمان پالاسکو در چهار راه استانبول، صبح پنجشنبه هفته گذشته در آخرین روز دی ماه طعمه حریق شد و ساعاتی بعد تمامی ساختمان فرو ریخت . در این حادثه جمعی از آتش نشانان ، کارکنان و فروشندگان این ساختمان در زیر آور محبوس شدند و تاکنون نیز عملیات آور برداری ادامه دارد.
پیر حسین کولیوند ، سرپرست اورژانس ، امروز شنبه هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع 1199 مصدوم حادثه ساختمان پلاسکو 82 تن در محل، درمان شدند، 37 تن به بیمارستان انتقال یافتند و از این شمار هم یک تن به نام «بهنام میرزاجانی» ، یکی از آتش نشانان فعال در امداد رسانی ساختمان پلاسکو ، روز جمعه در بیمارستان مطهری بر اثر سوختگی شدید، شهید شد.
وی اظهار کرد:‌ درزمان حاضر ، چهار مصدوم در بیمارستان بستری هستند وبقیه مصدومان نیز مرخص شده اند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 467
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران