پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 308337 تاریخ : 1396/08/16-17:56:07
,13,17,
2600 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران همچنان باقی است

سال زراعی تمام شد؛

2600 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران همچنان باقی است

با وجود آنکه رئیس سازمان برنامه و بودجه وعده داده بود که تا پایان آبان ماه همه مطالبات گندمکاران پرداخت می‌شود باید پرسید دولت توان پرداخت2600 میلیارد تومان را طی 15 روز دارد؟

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ داستان تاخیر دولت در پرداخت مطالبات گندمکاران بابت خرید تضمینی گندم امسال نیز تکرار شد.

 با وجود آنکه به نیمه فصل پاییز رسیده‌ایم، اخبار موثق رسیده به خبرنگار فارس حاکی از آن است که هنوز 2 هزار و 600 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران همچنان باقی است.

 گندمکاران هم اکنون با فشارهای متعددی برای تسویه مطالبات بانک کشاورزی،‌ خرید نهاده برای کشت پاییزه و گذران معیشت خود مواجهند.

 دولت سال گذشته نیز مطالبات گندمکاران را با تاخیر پرداخت کرد و در پایان ناچار شد با استفاده از انتشار اوراق مرابحه و اوراق سلف موازی مطالبات را بپردازد.

 نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه 45 روز گذشته اعلام کرد که تمام مطالبات گندمکاران ظرف دو ماه آینده تسویه می‌شود. حال باید پرسید آیا دولت توان پرداخت 2 هزار و 600 میلیارد تومان را ظرف 15 روز آینده دارد؟

 نکته مهم دیگر آن است که کشاورزان تا چه زمانی باید منتظر اعلام دیرهنگام نرخ خرید تضمینی گندم باشند؟

 بی توجهی دولت نسبت به اجرای قانون انتزاع، اعلام نشدن نرخ تضمینی کالاهای اساسی از جمله گندم،‌ اعلام نشدن قیمت شکر،‌ روند کند سازمان حمایت در اعلام و تغییر نرخ لبنیات، افزایش بی‌‌رویه قیمت گوشت قرمز در یک سال اخیر همه و همه این نگرانی را القا می‌کند که گویی یک بی تفاوتی در بدنه دولت نسبت به معیشت مردم وجود دارد.

 به نظر می‌رسد نمایندگان مردم در خانه ملت باید بیشتر اینگونه مسایل را پیگیری کنند و تنها به مکاتبه یا اخطار گذرا بسنده نکنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 256
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران