پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399375 تاریخ : 1397/07/26-13:13:27
,10026,22,
20 درصد زنان استان کرمان بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمان:

20 درصد زنان استان کرمان بیمه تامین اجتماعی هستند

با حضور مدیر کل تامین اجتماعی ،مدیر کل امور زنان استانداری کرمان و نهادهای فعال در امور زنان نشستی تخصصی در محل سالن اجتماعات اداره کل تامین اجتماعی این استان با موضوع بیمه زنان خانه دار تشکیل شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در این جلسه مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: با وجود اینکه نیمی از جمعیت جامعه را زنان پوشش می دهند تنها 20 درصد از زنان در استان کرمان بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستند.

علی حسینی با اشاره به اینکه زنان در طول تاریخ در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تاثیر گذار بوده اند؛ افزود: حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س)  الگویی برای همه زنان جهان اسلام هستند.
وی به نقش بی بدلیل زنان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همواره نیمی از پیکره جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند که باید از خدمات اجتماعی بهره مند شوند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه ای کشور  است، تصریح کرد: نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان بزرگ تامین اجتماعی قرار دارد.
حسینی از وجود450 هزار بیمه شده اصلی در استان کرمان خبرداد و افزود: از این تعداد 146 هزار بیمه شده خاص به صورت توافقی با سازمان تامین اجتماعی در زمینه های مختلف از جمله بیمه اختیاری، مشاغل آزاد، قالی بافی، رانندگان و غیره قرارداد دارند و 300 هزار نفر به صورت اجباری بیمه شده اند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه زنان خانه دار نیز می توانند با فرآیند آسانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند و  از خدمات تامین اجتماعی بهره مند شوند، یادآورشد: بانوان تحت پوشش خانه دار نیز می توانند از کارافتادگی و بازنشستگی استفاده کنند.
حسینی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید راهکارهای کارگشایی شده ای برای بیمه زنان در نظر گرفته است تا امنیت اجتماعی کشور در آینده تامین شود.
وی با اشاره به قانون دیگری از بیمه زنان گفت: براساس مصوبات این قانون زنانی که ازدواج دوم داشته باشند می توانند از مستمری همسر اول خود از طریق سازمان تامین اجتماعی بهره مند شوند و همچنین دخترانی که به واسطه فوت یا جدایی شوهر می توانند از بازنشستگی پدر خود استفاده کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: 109 هزار مستمر بگیر در استان کرمان وجود دارد که 50 هزار نفر از آن ها بانوان هستند که بیشتر در حوزه بازماندگان هستند.
حسینی با بیان اینکه پرداخت مستمری های تامین اجتماعی بازنشستگی، از کار آفتادگی و فوت است، بیان داشت: 3هزار و 700 نفر بیمه شده از کارافتاده در استان کرمان وجود دارد که 300 نفراز آن ها زنان هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان مستمری بگیر بازماندگان استان کرمان را 54 هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 45 هزار نفر زنان هستند.
وی با بیان اینکه بازماندگان بیمه شدن زن نیز همانند بیمه شد مرد می توانند از مستمری استفاده کنند، یادآورشد: زنان خانه داری که از بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند می توانند از خدمات مستمری این سازمان بهره مند شوند.
حسینی با اشاره به اینکه سازمان های حمایتی از قبیل کمیته امداد در استان کرمان تاکنون 7 هزار نفر از مددجویان خود را تحت پوشش این سازمان بیمه ای قرار داده است تصریح کرد: اگر بتوانیم کسانی که تحت پوشش تامین اجتماعی نیستند را به این سازمان وصل کنیم به امنیت اجتماعی آینده کمک خواهیم کرد.
فاطمه السادات حسینی مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری کرمان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری کنگره 6 هزار و 400 شهید استان کرمان گفت: 20 نفر آن ها زنان هستند و زنان نقش بی بدلیلی در دوران دفاع مقدس داشته اند.

حسینی با بیان اینکه نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل داده اند یادآورشد: زنان استان کرمان از حیث مشارکت های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استان کرمان جایگاه خوبی را در کشور دارد.
وی با اشاره به اینکه زنان سرمایه های اجتماعی هستند که باید از خدمات بیمه تامین اجتماعی در آینده بهره مند شوند گفت: 80 درصد زنان خانه دار و مابقی شاغل هستند که تنها 20 درصد زنان کرمان بیمه شده تامین اجتماعی هستند و می توانند در آینده از خدمات بازنشستگی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه بحث بیمه زنان خانه دار یکی از ساختارهایی است که به این قشر کمک می کند؛ تصریح کرد: 38 درصد از بانوان خانه دار تحصیل کرده هستند که قطعاً دولتمردان و مدیران باید برای استفاده از این ظرفیت ارزشمند برنامه ریزی کنند.
حسینی با بیان اینکه استفاده از بیمه بازنشستگی دغدغه های سالمندی زنان را کمتر می کند، افزود: نخستین گام برای اطلاع رسانی بیمه زنان خانه دار مشاورین بانوان در ادارات هستند که باید برای اطلاع رسانی گسترده این قشر عظیم در جامعه یاری رساند تا به آینده و امنیت اجتماعی کشور کمک کنیم.
وی با بیان اینکه باید بیمه زنان خانه دار تبیین شود، تصریح کرد: یکی از عللی که زنان بسیار هیجان برای یک کار و شغل  دارند بیمه است که خانواده ها باید از این موضوع با اطلاع رسانی مطلع شوند.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه جایگاه بانوان یکی از اولویت های ما است گفت: بیمه شدن زنان خانواده سبب تحکیم بخشی آن ها برای آینده می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 438
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران