پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352378 تاریخ : 1397/04/25-10:30:32
,5,
2 هزار مگاوات کاهش مصرف با کنترل سامانه‌های سرمایشی ادارات

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی عنوان کرد:

2 هزار مگاوات کاهش مصرف با کنترل سامانه‌های سرمایشی ادارات

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی: سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی همکاری خوبی با شرکت‌های توزیع برق داشتند و برنامه قطع سیستم‌های سرمایشی تاکنون به‌خوبی انجام شده است و در این خصوص 2 هزار مگاوات کاهش مصرف به‌وجود آمد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی امروز صبح (دوشنبه، 25 تیرماه)، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، درباره اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته به مردم برای اعمال خاموشی‌ها طبق برنامه‌های اعلام شده، اظهار داشت: در این باره سعی کرده‌ایم برنامه‌های اعلام شده به‌صورت منظم و دقیق به مردم عزیزمان اطلاع‌رسانی شود و برای این موضوع نیز سخنگویی مشخص شده تا هرگونه سؤال و ابهامی با سرعت پاسخ داده شود.

وی تاکید کرد: به شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور نیز ابلاغ شده است که برنامه احتمالی خاموشی‌ها دقیق اطلاع رسانی و اجرا شود و هر مشترکی که مشکل یا سؤالی داشت، پاسخگو باشند.
حائری در پاسخ به سوالی که چرا قطعی‌های برق بر اساس جداول اعلام شده از سوی شرکت‌های توزیع اعمال نمی‌شود، پاسخ داد: تمام سعی و تلاش ما این است که برنامه‌های احتمالی خاموشی طبق جداول انجام شود و اگر تغییراتی در جداول به‌وجود آمده باشد، دلیل آن حوادثی است که در داخل شبکه رقم خورده و از قبل پیش بینی این حوادث میسر نیست.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اینکه کمبود آب در پشت سدها باعث شد تا ما امسال 5 هزار مگاوات توان تولید خود را از دست بدهیم، اضافه کرد: بایستی توازنی بین تولید انرژی و ذخیره سدها صورت بگیرد که این توازن نیز بستگی دارد به اینکه در پشت سدها آب لازم و مناسب موجود باشد.
وی با اشاره به تغییر ساعات اداری اداره‌ها در برخی استان‌های کشور تصریح کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی همکاری خوبی  با شرکت‌های توزیع برق داشتند و برنامه قطع سیستم‌های سرمایشی تاکنون به‌خوبی انجام شده است و در این خصوص 2 هزار مگاوات کاهش مصرف به‌وجود آمد که بایستی این کاهش همچنان با مدیریت مصرف ادامه پیدا کند.
حائری اضافه کرد: اگر مدیریت مصرف بخوبی انجام نشود، قطعاً چند سال دیگر به بحران بر خواهیم خورد و مجبور می‌شویم که فقط واردات برق داشته باشیم.
معاون وزیر نیرو از رسانه‌ها درخواست همکاری برای اشاعه مدیریت مصرف درست در جامعه کرد و اینگونه بیان داشت که اگر این همکاری پررنگ‌تر و جدی‌تر دنبال شود، حتماً فرهنگ سازی درست مصرف کردن در جامعه نهادینه خواهد شد.
وی به همکاری خوب بخش خصوصی در حوزه برق اشاره کرد و عنوان داشت: مشکلات پیش روی این بخش زحمت کش بایستی هر چه زودتر مرتفع شود و ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های ما باید از طریق همین بخش افزایش پیدا کند.
حائری در ادامه مطلب فوق به جلسات متعدد وزارت نیرو با بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: ظرفیت جدیدی از طریق بخش خصوصی با رقم 300 مگاوات تا چند روز دیگر به مدار وارد خواهد شد و امیدواریم همچون گذشته همکاری‌های ما افزایش پیدا کند.
معاون وزیر نیرو از برخی اخبار مبنی بر اینکه توافقنامه پاریس باعث شده که در شبکه برق رسانی اختلال ایجاد شود، عنوان کرد: بنده به نمایندگی از وزارت نیرو صریحاً عرض می‌کنم که هیچگونه الزامی در این توافقنامه برای محدودیت صنعت برق کشور وجود ندارد و اقدامات کنونی ما برای راندمان، ارتقای واحدها، برنامه‌های محیط زیستی و.. به هیچ وجه مرتبط با توافقنامه پاریس نیست و در دست انجام است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 242
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران