پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278398 تاریخ : 1396/01/19-13:00:15
,22,10028,
1500 خانواده در زلزله خراسان بی خانمان شدند/ 67 روستا لرزید

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام کرد:

1500 خانواده در زلزله خراسان بی خانمان شدند/ 67 روستا لرزید

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: 1500 خانواده در زلزله خراسان رضوی بی خانمان شدند که با اقدام هلال احمر در اردوگاه های اضطرای اسکان داده شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مرتضی سلیمی گفت: تیم های امداد و نجات هلال احمر پس از وقوع زلزله در ساعت 10 و 40 دقیقه زلزله در مناطق زلزله زده حضور پیدا کردند و ساعت 15 چادر‌های اسکان اضطراری برپا شده بود.

وی با اعلام این که 1500 خانوار در این مناطق بی خانمان شدند، گفت: دو هزار و 25 چادر برپا شد و به هفت هزار و 100 تن از متاثران از زلزله در خراسان رضوی خدمت رسانی شد و هم اکنون آرامش روانی در این مناطق حکمفرما است.
وی با اشاره به امدادرسانی در 67 روستای تحت تاثیر زلزله، گفت: 4 شهرستان سرخس، تربت جام، فریمان و مشهد در زلزله خراسان رضوی تحت تاثیر بودند.
وی با اعلام مصدوم شدن 40 تن در زلزله خراسان رضوی، افزود: در این زلزله یک بانوی هشتاد ساله درگذشت.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به خدمات امداد و نجات هوایی در مناطق زلزله‌زده، به بهره‌گیری از 3 فروند بالگرد در این عملیات اشاره و اظهار کرد: بر این اساس در 52 سورتی پرواز شامل 34:30 ، 10 هزار و 500 محموله عملیاتی و 120 نیروی عملیاتی به منطقه زلزله و 12 تن از متاثران زلزله نیز به مناطق امن منتقل شدند.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا برای امداد رسانی در این زلزله با کمبودهایی مواجه نبودید،‌ گفت: اقلام مورد احتیاج از استان های همجوار به مناطق زلزله زده منتقل شدند مثلا بالگردهایی از استان کرمان و مازندران برای امداد رسانی به منطقه آمدند.
زلزله‌ای به بزرگی شش ریشتر ساعت 10 و 40 دقیقه پیش از ظهر چهارشنبه بخش‌هایی از چند شهرستان خراسان‌رضوی را در مرکز و شرق این استان لرزاند. 
به گزارش مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، کانون این زمین لرزه عمق 10 کیلومتری زمین در شهر سفیدسنگ از توابع بخش قلندرآباد شهرستان فریمان در 100 کیلومتری جنوب مشهد بود. 
این زمین لرزه در مشهد نیز کاملا محسوس بود؛ بنا به گزارش برخی منابع، شبکه تلفن برخی مناطق به دنبال این زمین لرزه دچار اختلال شده است. 
مشخصات جغرافیایی این زلزله عرض 60،23 و طول 35،83ثبت شده است. 
مرکز لرزه نگاری اعلام کرده پس از زلزله 6 ریشتری، چند پس لرزه نیز با قدرت 3 تا 4،7 ریشتری سفید سنگ را لرزانده است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 308
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران