پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265337 تاریخ : 1395/11/05-15:56:33
,8,10025,
14 درصد سهام بیمه اتکایی امین در پی خصوصی سازی به بورس رسید

14 درصد سهام بیمه اتکایی امین در پی خصوصی سازی به بورس رسید

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین اعلام کرد سهم 14 درصدی شرکت دولتی سرمایه گذاری خارجی ایران در این شرکت به سازمان خصوصی سازی منتقل شده است تا در بورس عرضه شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،سیدمصطفی کیایی امروز (سه شنبه) در نشست خبری ابراز امیدواری کرد این واگذاری تا پایان سال انجام شود و افزود: این واگذاری سبب می شود بیمه اتکایی امین بیشتر به سوی خصوصی شدن گام بردارد.


 اختصاص بیشترین پرداخت به کشتیرانی والفجر 
عضو هیات مدیره بیمه اتکایی امین، کارمزد پرداختی امسال این شرکت را 69 هزار و 107 میلیون ریال برآورد کرد و درباره خسارت های پرداختی سه سال گذشته گفت: امسال 784 هزار و 137 میلیون ریال به شرکت های داخلی و خارجی خسارت پرداخت شد که بخش عمده آن مربوط به کشتیرانی والفجر، شناور کوشا و پتروشیمی بوعلی (ماهشهر) بود.
به گزارش ایرنا، اواسط تیرماه امسال، پتروشیمی بوعلی دچار آتش سوزی گسترده شد که به گفته مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، نزدیک 100 میلیون یورو خسارت بر جای گذاشت.
مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین مجموع خسارت پتروشیمی بوعلی را 102 میلیون یورو اعلام کرد و افزود: سهم بیمه اتکایی برای پوشش بیمه ای پتروشیمی بوعلی 90 میلیارد ریال بود.
وی پرداخت خسارت آتش سوزی ها را نیز 30 درصد پرداختی ها برشمرد و ادامه داد: در بیمه های اتکایی کارمزدها به نوع رشته بستگی دارد؛ به طوری که درصد خسارت ها در بخش انرژی متفاوت محاسبه می شود.
کیایی درباره کارمزدهای پرداختی گفت: کارمزد، بخشی از حق بیمه است که توسط شرکت بیمه به شرکت های واگذارکننده و متناسب با میزان حق بیمه پرداخت می شود.

 افزایش سرمایه بیمه اتکایی به بیش از 2 هزار میلیارد ریال
مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین اعلام کرد بر اساس گزارش ارایه شده در مجمع عمومی سالیانه این شرکت که سی ام دی ماه امسال برگزار شد، 30 هزار میلیارد ریال دریافت حق بیمه داشتیم.
کیایی یادآوری کرد بیمه اتکایی از سال 1382 و با 370 میلیارد ریال (37 میلیارد تومان) سرمایه فعالیت خود را در صنعت بیمه کشور آغاز کرد که سرمایه کنونی آن را یک هزار و 550 میلیارد ریال است.
وی افزود: این شرکت در تلاش است حق سهم سرمایه این شرکت را به دو هزار و 30 میلیارد ریال (203 میلیارد تومان) افزایش دهد که این موضوع می تواند در افزایش شمار بیمه گذاران و پرداخت خسارت های بیشتر تاثیرگذار باشد.
کیایی اعلام کرد اکنون 90 درصد بیمه اتکایی کشور در دست بیمه مرکزی و بیمه ایران است و گفت: بر این باوریم که بیمه ایران می تواند با توجه به ذخایر سرمایه ای خود دیگر شرکت های بیمه اتکایی را تقویت کند.
وی افزود: با توجه به تحریم ها بازار بیمه اتکایی کشور در سال های گذشته رشد چندانی نداشت که امیدواریم با اجرای برجام وضعیت شرکت های بیمه اتکایی در سال آینده شرایط بهتری پیدا کند. 
به گزارش ایرنا، سهامداران عمده شرکت بیمه اتکایی امین بر پایه اطلاعات موجود روی تارنمای آن، شرکت سهامی بیمه ایران، شرکت بیمه آسیا (سهامی عام)، شرکت سرمایه گذاری های خارجی ایران (سهامی خاص)، شرکت توسعه کسب وکار سبا (سهامی خاص)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (سهامی عام)، شرکت بیمه ایران معین (سهامی خاص)، شرکت بیمه البرز (سهامی عام)، شرکت بیمه دانا (سهامی عام) و شرکت بیمه معلم (سهامی عام) به شمار می روند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 537
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران