پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 303106 تاریخ : 1396/06/06-13:19:41
,5,
123 شهر و 9 هزار روستا در دولت یازدهم از نعمت گاز بهره مند شدند

دولت یازدهم پیشرو در عملیات گازرسانی

123 شهر و 9 هزار روستا در دولت یازدهم از نعمت گاز بهره مند شدند

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، دولت یازدهم را پیشرو در عملیات گازرسانی دانست و گفت: 9 هزار روستا و 123 شهر در چهار سال گذشته از نعمت گاز بهره مند شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ؛  سعید مومنی با بیان این مطلب اظهار کرد: دولت یازدهم همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و گسترش عدالت اجتماعی، تمام زیرساخت‌های لازم برای توسعه گازرسانی در داخل کشور بویژه گازرسانی به روستاها را فراهم کرده است.

وی با اشاره به این که تا پیش از آغاز به کار دولت یازدهم، 975 شهر و 14 هزار روستا به شبکه سراسری گاز متصل بودند، افزود: این در حالی است که تنها طی چهار سال فعالیت دولت یازدهم، 9 هزار روستا و 123شهر دیگر به شبکه سراسری گازرسانی متصل شده است.

به گفته مومنی، هم اکنون96 درصد خانوارهای شهری و 72 درصد خانوارهای روستایی که در مجموع شامل 90 درصد جمعیت ایران می شود از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان این که همزمان با هفته دولت پروژه‌های گازرسانی به 11 شهر با هزینه‌ای معادل 135 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: با انجام این کار، امکان بهره‌مندی بیش از 35 هزار خانوار از نعمت گاز طبیعی فراهم می شود.

وی ادامه داد: همزمان با این اقدام، آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به هشت شهر جدید با هزینه‌ای معادل 152 میلیارد و 700 میلیون تومان در هفته جاری آغاز می شود که با به اتمام رسیدن این پروژه، حدود 27 هزار خانوار دیگر نیز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

مومنی همچنین به تعداد روستاهایی که تحت پوشش گاز طبیعی قرار می‌گیرند نیز اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به یک هزار و 172 روستا با هزینه‌ای برابر 775 میلیارد تومان نیز آغاز شده است که سبب بهره‌مندی بیش از 103 هزار و 500 خانوار از این انرژی پاک می شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 1380 روستای جدید نیز با هزینه‌ای برابر 880 میلیارد تومان خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه‌ها، حدود 127 هزار خانوار دیگر هم، از این نعمت خدادادی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: عملیات اجرایی بیش از 415 پروژه جنبی و گازرسانی شامل؛ ال ان جی، خطوط انتقال و صنایع عمده نیز همزمان با هفته دولت با هزینه‌ای معادل 29 میلیارد و 200 میلیون تومان آغاز می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 373
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران