پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354068 تاریخ : 1397/05/20-18:07:06
,17,
12 برنامه برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی

مراسم امضای تفاهمنامه ایجاد اشتغال گسترده و پایدار؛

12 برنامه برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی

نوبخت: در بودجه 97 اهداف مورد نظر برای ایجاد اشتغال را در راستای اقتصاد مقاومتی با رویکرد اشتغال مولد گنجاندیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ؛ رئیس سازمان برنامه و­ بودجه که در مراسم امضای تفاهم نامه ایجاد اشتغال گسترده و پایدار با سازمان میراث فرهنگی سخن می گفت، افزود:­ 12 برنامه را برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در بودجه سال 97 را درنظر گرفته ایم.

محمدباقر نوبخت ادامه داد: منابع لازم برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی از سه طریق دولت، نظام بانکی و صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شد که از این منابع 3 هزار میلیارد تومان ،­ در یک ردیف بودجه برای این کار اختصاص دادیم ، 14 هزارو 300 میلیارد تومان از اعتبار عمرانی را برای بخش اشتغال آوردیم، 5 هزار میلیارد تومان از سازمان هدفمندی یارانه ها به اشتغال تخصیص دادیم ، 15 هزار میلیارد تومان منابع از صندوق توسعه ملی و 30 هزار میلیارد تومان را از بانک ها به این کار اختصاص دادیم.­

رئیس­ سازمان برنامه و بودجه­ با بیان اینکه ­به جای اینکه این پول ها را به صورت سرمایه گذاری در اختیار افراد بگذاریم با این پول ها فرصت شغلی ایجاد کردیم که یکی از زمینه های این فرصت شغلی از طریق بخش میراث فرهنگی که در این بخش 156 هزار تا 157 هزار شغل را به این بخش واگذار کردیم.

نوبخت افزود: همین اقدام را در بخش بافت های فرسوده و مسکن روستایی و شهری انجام دادیم به این صورت که 50 هزار مسکن روستایی،­50 هزار مسکن حمایتی در شهر و 100 هزار مسکن فرسوده را در شهر با یک نقشه جدید بازسازی کنیم.

وی گفت: در بخش مسکن 300 هزار فرصت شغلی با اقدامات ذکر شده ایجاد کردیم و همین اقدام را برای نوسازی ناوگان شهری انجام دادیم که در زمینه نوسازی ناوگان درون شهری و برون شهری انجام می شود.

نوبخت افزود: همین اقدامات را بخش صنایع و کشاورزی هم انجام دادیم و به طور کلی 12برنامه را برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در نظر گرفتیم.­

رئیس سازمان برنامه و بودجه ­با اشاره به اینکه دشمنان نظام جوانان ما را نشانه گرفته اند ، گفت: در راس آنها آمریکاست که جوانان ما را نشانه گرفته است و سعی دارد امید را از جوانان ما بگیرد و اگر قرار است فرصت شغلی ایجاد شود ما باید این کار را انجام دهیم.
وی افزود: از اصحاب رسانه­ ­می خواهم که نشان دهند که ترامپ دلش برای جوانان ما نمی سوزد­ و ما خودمان دلمان برای جوانانمان می سوزد و باید از ظرفیت های داخلی استفاده کنیم.

نوبخت با بیان اینکه دولت هدف گذاری کرده که نرخ بیکاری را تک رقمی کند، گفت: امید را در جوانان با ایجاد اشتغال برمی گردانیم و در آینده نزدیک در زمینه رشد اقتصادی از کشورهایی چون کانادا، اسپانیا و عربستان پیشی خواهیم گرفت.­

وی گفت: امیدواریم که جایگاه ایران که در حال حاضر در رتبه هجدهم­ اقتصاد دنیاست، ­به رتبه­ پانزدهم برسانیم و امیدواریم جایگاه ایران را ارتقا ببخشیم .

 

توزیع عادلانه ثروت از طریق توسعه اشتغال در میراث فرهنگی

رئیس سازمان میراث فرهنگی: از طریق ایجاد اشتغال در میراث فرهنگی،­ می توانیم توزیع عادلانه ثروت را داشته باشیم.

علی اصغر مونسان در مراسم امضای تفاهمنامه ایجاد اشتغال گسترده و پایدار افزود: این سازمان مأموریت سختی­ بر عهده دارد و این سازمان در 3 بخش مهم فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا میلیاردها تومان سرمایه گذاری می شود که مردم با نشاط باشند گفت: ایجاد نشاط و امید در بین مردم کار بسیار مهمی است که سفر موجب این امر می شود.

مونسان افزود: در بخش فرهنگی، داشته های فرهنگی ما بسیار زیاد است و کشور ما کشوری است که با تمدن کهن و فرهنگش می توان به همه مردم جهان معرفی شود و هر توریست خارجی که بیاید می تواند به یک سفیر خوب برای کشورمان تبدیل شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی­ ادامه داد: توریست ها با داشته های طبیعی و تاریخی کشور ما آشنا و با مردم خون گرم کشورمان روبرو می شوند.

وی در خصوص مأموریت های اجتماعی این سازمان گفت: دولت ها تلاش می کنند که جلوی مهاجرت روستا به شهر را بگیرند و در کشور ما این امر از طریق گردشگری و با موضوع بوم گردی جلوی مهاجرت را گرفتیم.

مونسان افزود: در حال حاضر 600 واحد بوم گردی داریم و برای 2 هزار واحد بوم گردی هدفگذاری کردیم چون با این امر، اکثر­­جوان هایی که در شهرها هستند­ به روستاها ­بر می گردند و خانه های اباء­و اجدادی­ خود را ­به واحدهای گردشگردی تبدیل می کنند.

وی اضافه کرد: توزیع عادلانه ثروت یکی دیگر از مأموریت های اجتماعی میراث فرهنگی است و عمق توزیع عادلانه ثروت در روستاها اجرا شده است.

مونسان با اشاره به اینکه گردشگری اقتصاد سوم جهان است گفت: این جایگاه در آینده ای نه چندان دور،? ارتقا پیدا می کند و روند گردشگری در دنیا بسیار پرشتاب است و در کشور ما هم توانسته برای ما ارزآوری داشته باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی افزود: اگر گردشگری نباشد ما مارکتی در بخش هوایی، زمینی و دریایی نداریم و گردشگری باعث به تحرک درآوردن بخش های مختلف اقتصادی است و اوج این تحرک در ایام عید دیده می شود و تمام ناوگان هوایی و ریلی و همه بخش ها در این زمینه منتفع می شوند.

مونسان با بیان اینکه ایجاد اشتغال با سرمایه گذاری بسیار اندک در بخش گردشگری گفت: سرعت ایجاد اشتغال در این بخش تا 2 و نیم برابر سایر بخش هاست.

وی افزود: 3 بخش مهم گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی می تواند در بخش ایجاد اشتغال که اولویت دولت است مأموریت خود را ایفا کند و با توجه به اینکه فعالیت های ایجاد اشتغال ما در­­زمینه کسب و کارهای کوچک است می تواند کمک بسیار خوبی باشد چون این مشاغل کوچک ضرر و زیان و ورشکستگی ندارند.

 

ایجاد 156 هزار فرصت شغلی در مرحله نخست از طریق سازمان میراث فرهنگ

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: 8 هزار طرح ­را در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف ایجاد 156 هزار فرصت شغلی در مرحله­ اول ­و 190 هزار فرصت شغلی در مرحله دوم­­اجرا می کنیم.

 حمید پورمحمدی در مراسم امضای تفاهم نامه ایجاد اشتغال گسترده و پایدار افزود : برخی از­ طرح های­ ذکر شده در شهرها و برخی در روستاها اجرا می شود.

وی ادامه داد: با امضای این تفاهم نامه،­ دانش آموختگان حوزه های صنایع دستی­ و گردشگری که شامل جوانان و بانوان می شوند مشغول بکار می شوند.

پورمحمدی گفت: منابع این طرح ها ­از طریق بانکهای سپه، پارسیان و گردشگری و صندوق توسعه ملی تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه همه این طرح ها ­برش استانی دارند و سهم هر استان مشخص است گفت : اگر استانی موفق به جذب منابع گردشگری خود نشود منابع گردشگری آن استان به حوزه های دیگر منتقل می شود و اعتبارات در حوزه دیگری استفاده می شود.


صندوق توسعه ملی از طرح های مختلف اقتصادی و اشتغال زا حمایت می کند

شهیدی ، رئیس صندوق توسعه ملی گفت: صندوق توسعه ملی بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی موظف است از طرح های مهم اقتصادی و اشتغال زا حمایت کند.

وی ادامه داد: ما در زمینه گردشگری هر ظرفیتی که اعلام شود را پشتیبانی مالی می کنیم و اگر منابع بیشتری احتیاج شد با اجازه هیئت امنا و سازمان برنامه و بودجه منابع بیشتری را اختصاص می دهیم.

 

حمایت از واحدهای کوچک و متوسط از طریق بانک سپه

چغازردی مدیر عامل بانک سپه در این مراسم امضای تفاهم نامه گفت: 90 درصد تامین سرمایه از طریق بانکهاست و بانک سپه بابت عملکرد خوبی که در حوزه گردشگری داشته این کار به او سپرده شده است.

وی اضافه کرد: حمایت از واحدهای کوچک و متوسط از جمله اقداماتی است که بانک سپه در سالهای اخیر انجام داده ­و ما از این طرح استقبال و آمادگی خود را برای ایجاد اشتغال از طریق سازمان میراث فرهنگی اعلام می کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 300
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران