پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 353093 تاریخ : 1397/05/04-16:00:58
,17,22,
یکی از مولفه های اصلی اقتصاد و ارتقای وضعیت موجود راهبرد تکیه بر تولید داخلی است

لاریجانی:

یکی از مولفه های اصلی اقتصاد و ارتقای وضعیت موجود راهبرد تکیه بر تولید داخلی است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که راهبرد تکیه بر تولید داخلی با جدیت دنبال می شود گفت: یکی از مولفه های اصلی اقتصادی و ارتقای وضعیت موجود راهبرد تکیه بر تولید داخلی است که با ارتباط دولت و مردم در بخش های مختلف دنبال خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی لاریجانی امروز در نشست صمیمی هیات رئیسه اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی قم در سالن معصومیه فرمانداری این شهر، اظهار داشت: شرایط ایران در آینده با رونق تولید و اشتغال تغییر خواهد کرد و با اجرای طرح های مختلف اقتصادی شاهد این امر خواهیم بود.

وی با تاکید بر این که راهبرد تکیه بر تولید داخلی با جدیت دنبال می شود گفت: یکی از مولفه های اصلی اقتصادی و ارتقای وضعیت موجود راهبرد تکیه بر تولید داخلی است که با ارتباط دولت و مردم در بخش های مختلف دنبال خواهد شد.
لاریجانی ادامه داد: باید کارها به مردم سپرده شود و با حمایت از تولیدهای داخلی و تسهیل در روند فعالیت تولیدکنندگان، مساله اشتغال و اقتصاد رونق یابد، همچنین باید مسئولان گوش شنوا داشته باشند تا موانع را مرتفع سازند.
وی برخی از قوانین را مورد اشاره قرار داد و افزود: به دنبال اصلاح و یا لغو برخی از قوانین برای تسهیل در بخش تولید و صادرات هستیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ساز و کارهای مدیریتی بر اساس تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حمایت از تولید داخلی در نظر گرفته شده است که در این راستا گام هایی برای رفع خلاها در بخش های مختلف برداشته می شود تا شرایط اقتصادی و معیشتی به نفع مردم شود.
لاریجانی در ادامه با بیان این که اصناف و اتحادیه ها مورد اعتماد دولت هستد، گفت: باید از پیشنهادهای آنان بهره برد ضمن این که برای تصویب لایحه ها در بخش های اقتصادی از پیشنهادها و کارشناسی تخصصی نمایندگان آنان استفاده می کنیم که این امر منع قانونی ندارد.
وی با اشاره به این که باید مسائل مختلف برای مردم روشن بیان شود افزود: تغییر مسائل و سیاستگذاری ها به خوبی برای مردم شرح داده نشده است و در بخش هایی خلا وجود دارد که این رویه باعث ایجاد حس بلاتکلیفی شده است.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این که کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را تامین خواهیم کرد گفت: برای کالاهایی از جمله دارو و نهاده های دامی ارز دولتی اختصاص یافته است.
لاریجانی اضافه کرد: سایر کالاهای مورد نیاز مردم نیز با تعامل بین دستگاه های مختلف و اتحادیه ها تامین می شود و بازار ساماندهی خواهد شد.
وی همچنین به نقش اصناف به عنوان رکن مهم در حرکت های بیداری بخش در کشور اشاره کرد و گفت: جایگاه اصناف در حرکت های اسلامی و انقلابی اهمیت بسیاری داشته است و نقش آنان از زمان انقلاب اسلامی تاکنون تاثیرگذار بوده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی بر نظارت و ساماندهی در حوزه های مختلف نیز تاکید کرد و افزود: با همکاری دستگاه های مربوطه نظارت ها را به بخش های تخصصی در دستگاه ها واگذار کرده ایم تا سلامت کار در کشور تضمین شود. 
وی اظهارداشت: برخی از واحدها بدون مجوز فعالیت می کنند که باید وضعیت آنها مشخص و قانونمند شود تا به سایر واحدها که مالیات پرداخت می کنند، ظلم نشود. 
رئیس مجلس شورای اسلامی به فعالیت کسب و کارهای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: این نوع کسب و کارها در کشورهای مختلف وجود دارد و ساماندهی شده است، در کشور ما نیز شاهد آن هستیم که باید برای آنان قوانین پیشنهاد و وضع تا تخلف ها در این حوزه رسیدگی شود.
وی با اشاره به تحرک دشمنان در خصوص اعتراض بازاریان افزود: دشمنان طی 2 ماه اخیر در موضوع های مختلف بسیار غلو می کنند این در حالی است که مشکلات در این حد نیست و با تکیه به ظرفیت های داخلی کشور می توان موانع را حل کرد.
لاریجانی ادامه داد: شرایط متفاوتی در کشورمان و جهان به خاطر رفتارهای ناهنجار آمریکا ایجاد شده است که مزاحمت برای همه کشورها از جمله ایران به وجود آورده اند، ضمن این که در کشورمان همه راه هایی که فشار اقتصادی را کاهش دهد، از جمله توافق هسته ای را پیموده ایم.
وی خاطرنشان کرد: آمریکا با کشورهای دیگر نیز این گونه برخورد کرده است و یک جهالت بین المللی در عرصه جهانی راه انداخته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اهتمام بر این که در قم زمینه گسترش کارهای تجاری وجود دارد گفت: از لحاظ شرایط جغرافیایی بسیاری از سرمایه گذاران به این استان توجه دارند که باید با بسترسازی مناسب جذب شوند. 
لاریجانی تاکید کرد: در همین راستا دولت درصدد است تا برخی از اختیارات را به استانداران بسپارد که این امر باعث حل و فصل مسائل و مشکلات در درون استان ها و رسیدگی به موضوع های مختلف می شود.
وی با بیان این که فرش قم در عرصه جهانی ممتاز است گفت: فرش میراث کشورمان می باشد که در قم بسیار ممتاز است و باید به موضوع صادرات فرش قم توجه جدی شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: کاهش تعرفه واردات مواد اولیه فرش را پیگیری خواهیم کرد تا با تسهیل در کارها، شاهد توسعه صادرات در این حوزه باشیم.
وی در پاسخ به مشکلات اتحادیه نانواییان قم نیز گفت: راهکارهایی در راستای رسیدگی به مسائل نانوایی ها توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف اخذ شده است که نتایج آن به زودی اعلام می شود. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 253
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران