پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 311864 تاریخ : 1396/10/01-17:21:16
,8,17,12,
گزارش بازار منتهی به 29 آذر 1396

گزارش

گزارش بازار منتهی به 29 آذر 1396

در این گزارش وضعیت بازار در هفته گذشته منتهی به 24 آذر 1396 به قلم تحلیلگران صدتحلیل بررسی شده است.

بانک و صنعت؛ با ورود نقدینگی جدید طی هفته گذشته، هفته شاخص بورس در روز ابتدایی هفته، سبز رنگ بود با رشد 1323 واحدی به ارتفاع  94/606 رسید مواجه شد تا نوید زمستانی گرم در سال 96 را بدهد. در این رشد، گروه های فلزی، معدنی از اقبال بیشتری برخوردار بودند و نقش پررنگ تری ایفا نمودند.

شاید عجیب ترین اتفاق، اقبال سرمایه گذاران به شرکت های قدیمی و بنیادین بازار هم چون شرکتهای چند رشته ای صنعتی بود به گونه ای که نمادهای وامید، وغدیر و وصندوق صف خرید شدند و نماد وبانک تا آستانه صف خرید شدن پیش رفت. 

در این هفته گروه بیمه ای هم با اقبال خوب سرمایه گذاران مواجه شدند که دلیل اصلی آن خبری بود که رئیس کل بیمه مرکزی از سرمایه گذاری خارجی در این سنعت خبر داد.

وی با بیان اینکه مذاکرات خوبی برای سرمایه گذاری خارجی با 10 شرکت برتر بیمه جهان انجام شده است، از 2 تقاضای مهم شرکت های آلمانی و ایتالیایی برای خرید شرکت های بیمه کشور خبر داد.

در پایان معاملات رزو دوشنبه نیز نماد وساپا جهت برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده انتخاب اعضا هیئت مدیره متوقف شد.

لیست شرکت هایی را که هفته بعد مجمع آن ها برگزار می شود آخر گزارش می توانید مشاهده کنید.

 

خبر مهمی که این هفته از خروجی رسانه ها مشاهده شد خبر معافیت مالیاتی شرکت ها در فرایند افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها بود. این خبر باعث شد که دوشنبه شاهد تشکیل صف خرید نماد خودرو و درپی آن سایر نمادهای گروه خودرویی باشیم.

دوشنبه نمادهای بانکی وبملت و وخاور  صف خرید را تجربه کردند در حالی که سایر نمادهای این گروه چون وبصادر، وتجارت، وپست و ... مدت بسیاری زیاد است که بسته اند و هنوز نماد آن ها بازگشایی نشده است. 

 

مدیر پذیرش بورس اوراق بهادار تهران در مورد عرضه اولیه های بعدی اظهار داسن: برنامه‌های عرضه‌های اولیه سهام به دلیل نیاز به به روز رسانی سامانه معاملات اتوس در دو هفته گذشته و رفع ایرادهای فنی با اندکی تعویق مواجه شده بود که با برطرف شدن این مشکلات عرضه‌های اولیه دوباره از سر گرفته شده است.

وی افزود: پس از این عرضه نیز 10 درصد از سهام شرکت آسیاتک برای عرضه اولیه در بورس تهران راهی تابلوی معاملات این بازار خواهد شد و به دنبال آن شرکت‌هایی که تاکنون معارفه خود را برگزار کرده‌اند، در فهرست عرضه‌های اولیه قرار خواهند گرفت.

شاخص کل در پایان این هفته در ارتفاع 95/508 واحدی قرار گرفت که نسبت به هفته قبل با افزایش چشم گیر 2205 واحدی مواجه شد.

 

مجامع هفته اول دی 96

 مجمع شرکت های بورسی و فرابورسی در هفته اول دی ماه 96

محسن تقی نژاد ، صدتحلیل


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 379
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران