پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 214407 تاریخ : 1395/06/07-15:28:53
,17,
پیشرفت صنعت با توسعه صادرات محقق می شود

نعمت زاده در آیین افتتاح خط تولید لوازم خانگی:

پیشرفت صنعت با توسعه صادرات محقق می شود

چهار اولویت صنعتی دولت یازدهم

وزیر صنعت، معدن و تجارت، «تحقیق و توسعه»، «صنعت خودرو»، «فلزات اساسی» و «لوازم خانگی» را چهار اولویت صنعتی دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: پیشرفت بخش صنعت با توسعه صادرات محقق می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، محمدرضا نعمت زاده امروز(یکشنبه) در مراسم «افتتاح خط تولید یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ»، با بیان اینکه طراحی و تولید لوازم خانگی به مراتب ساده تر از طراحی و تولید خودرو است، گفت: به این دلیل تاکنون جلسه هایی با فعالان این بخش برگزار کرده ایم و برای دو تولیدکننده با برندهای خارجی سامسونگ و ال.جی نیز تعیین تکلیف کردیم که چه کارهایی باید انجام دهند.

وی در مورد تولید برندهای خارجی در کشور گفت: همانطور که ما خودروی پژو را با این برند در ایران تولید می کنیم، لوازم خانگی نیز می تواند تولید شود؛ مشابه این فرآیند در دنیا رایج است و مشاهده می کنیم که اکنون تویوتا با همان برند تویوتا در آمریکا تولید می شود.
نعمت زاده در ارتباط با همکاری های بین المللی در حوزه تولید لوازم خانگی گفت: تاکید داریم که اولا تولید در داخل ایران انجام شود؛ دوم اینکه فقط ماشین آلات و تجهیزات وارد کشور نشود بلکه طراحی و مهندسی نیز وارد شود؛ همچنین تاکید کرده ایم که این همکاری ها باید به صادرات محصولات تولیدشده در ایران بیانجامد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بند 10 سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: در این سیاست ها به توسعه صادرات غیرنفتی و سرمایه گذاری خارجی به منظور توسعه صادرات تاکید شده است.
وی اضافه کرد: در دیدار با خانم «پارک» رئیس جمهوری کره جنوبی این موضوع را مطرح کردم که این کشور نه فقط تولید، بلکه می تواند بخش هایی از تحقیقات خود را در ایران انجام دهد و به این ترتیب از ظرفیت های ایران در این بخش استفاده کند.
نعمت زاده در بخش دیگری از سخنان خود به تغییر ساختار تولیدکنندگان لوازم خانگی اشاره کرد و گفت: در بخش لوازم خانگی همچون صنعت خودرو، با تعدد تولیدکنندگان مواجه ایم که این تعدد به هیچ وجه اقتصادی نیست؛ نباید بیش از 100 شرکت یخچال ساز و تعداد زیادی تولیدکننده اجاق گاز داشته باشیم؛ این شرکت ها باید تجمیع شوند تا کارشان اقتصادی شود؛ از تجمیع این واحدها باید واحدهایی توانمند شکل بگیرد تا هم بخش تحقیق و توسعه و هم توان صادراتی داشته باشد.

«فلزات سنگین» در اولویت برنامه های صنعتی دولت
وزیر صنعت، یکی دیگر از اولویت های صنعتی دولت را فعالیت در حوزه «فلزات سنگین» ذکر کرد و گفت: در فلزات سنگین مانند فولاد، مس، روی و سرب، ظرفیت های مناسبی در کشور وجود دارد و منابع آن موجود است اما با این حال شاهد بودیم که در سال های گذشته سالیانه 20 میلیون تن سنگ آهن خام به خارج از کشور صادر می شد.
وی گفت: با تلاش فعالان این بخش، صادرات سنگ آهن خام امسال کاهش یافته است و تا دو سه سال آینده صادرات سنگ آهن به صفر کاهش می یابد.
نعمت زاده افزود: در حوزه خودرو نیز برنامه ریزی کرده ایم تا چهره خودروهای داخلی را به گونه ای اصلاح کنیم که مردم با افتخار بگویند از خودروی داخلی استفاده می کنیم.
وی با تاکید بر توجه بخش صنعت به تحقیق، توسعه، نوآوری و خدمات فنی و مهندسی، گفت: تا زمانی که تحقیق و توسعه در بخش صنعت شکل نگیرد، صنعت بومی نخواهیم داشت.
وزیر صنعت گفت: تا پیش از انقلاب صنعتی، ایران در رتبه اول و دوم صنعت جهان قرار داشت؛ آن زمان هنوز ماشین ایجاد نشده بود و بیشتر صنایع دستی مطرح بود؛ چنانچه اکنون نیز شاهدیم در 200 رشته صنایع دستی، ایران در کنار چین و هند در رتبه های اول تا سوم قرار دارد.
وی اضافه کرد: اکنون نیز همان استعداد در جوانان ما وجود دارد؛ زمانی که هنوز تکنولوژی های مدرن مانند اینترنت به وجود نیامده بود، بازرگانان ما بازارهای چین و آفریقا را فتح کرده بودند؛ امروز نیز این قابلیت وجود دارد.
نعمت زاده در مورد همکاری های بانکی با بخش صنعت نیز گفت: اکنون سهم صنعت از تسهیلات به 29 تا 30 درصد کاهش پیدا کرده است.
وی همچنین از بهره برداری از 150 طرح صنعتی و معدنی در هفته دولت خبر داد و با اشاره به مساله قاچاق به عنوان یکی از مشکلات پیش روی بخش تولید گفت: گاهی در مورد قاچاق صحبت می کنیم، بعضی از دوستان ناراحت می شوند؛ رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیات دولت تاکید کردند که این فساد باید از اقتصاد ملی ریشه کن شود.
«حمیدرضا هاشم نیا» رئیس هیات مدیره شرکت سام الکترونیک نیز در این مراسم از تولید 2 میلیون دستگاه انواع تلویزیون، مانیتور، لباسشویی، جاروبرقی و یخچال در این مجموعه صنعتی خبر داد و گفت: اکنون2 هزار 500 کارمند و کارگر در این واحد تولیدی فعالیت می کنند که با راه اندازی خط تولید انواع یخچال و ساید بای ساید، این تعداد به 2 هزار و 800 نفر افزایش می یابد.
وی از انتخاب مجموعه سام الکترونیک به عنوان هاب(قطب) منطقه خاورمیانه خبر داد و اضافه کرد: برای اخذ مجوزهای صادراتی، مذاکراتی با شرکت سامسونگ انجام شده است تا محصولات تولید در این شرکت با برند سامسونگ و عنوان «ساخت ایران» به بازارهای منطقه صادر شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 287
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران