پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 247592 تاریخ : 1395/08/06-14:46:02
,8,
ورود سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز به بورس

ورود سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز به بورس

فعالان بازار سرمایه از ابتدای مهر ماه به استقبال گزارش‌های عملکرد 6 ماهه نخست شرکت‌ها رفته‌اند و این موضوع به وضوح در حجم و ارزش معاملات و نیز روند کلی قیمت سهام شرکت‌ها مشهود است، به‌طوری‌که تاکنون براساس انتظارهای سهامداران شاهد انتشار گزارش‌های میاندوره‌ای مناسب از بیشتر صنایع بوده‌ایم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ,از ابتدای مهر امسال کم‌کم گزارش‌های عملکرد 6ماه نخست سال مالی جاری شرکت‌های بورسی روانه کدال می‌شود و هریک از شرکت‌ها گزارشی از دستاوردها و اقدامات‌شان را در زمینه دستیابی به سود برآورد شده در نخستین پیش‌بینی درآمد هر سهم خود اعلام می‌کنند، به‌طوری‌که می‌توان گفت اعلام تعدیل‌های مثبت و منفی، هر یک آثار متفاوتی را بر روند قیمت سهام شرکت اعمال می‌کند و بر کلیت بازار سرمایه موثر واقع می‌شود.

اگرچه گزارش‌های مالی همه شرکت‌ها با افزایش سودآوری همراه نبوده، اما در بسیاری از موارد نمایانگر بهبود وضعیت سودآوری آنها نسبت به دوره‌های قبلی بوده و بررسی این گزارش‌ها به تحلیلگران و کارشناسان اجازه می‌دهد تا با ریسک بیشتری اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

به نظر می‌رسد با روندی که شرکت‌ها از نظر سودآوری و عملیاتی در نیمه نخست امسال سپری کرده‌اند، بهبود هر چه بیشتر سودآوری شرکت‌های بورسی در عملکرد 9 ماهه و 12 ماهه دور از انتظار نخواهد بود. بخش عمده‌ای از نقدینگی از سوی سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز از بازار سرمایه خارج شده است، چراکه به نظر می‌رسد این گروه از سرمایه‌گذاران در انتظار مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا هستند تا پس از آن اقدام به تزریق نقدینگی به بازار سرمایه کنند. تک‌نرخی شدن ارز یکی دیگر از رویدادهای مهم بازار سرمایه است که تاکنون به دلیل برخی از مشکلات به تعویق افتاده و در شرایط فعلی به نظر می‌رسد با توجه به اراده دولتمردان این دستور عمل تا پایان امسال به اجرا در بیاید. شرکت‌های فعال در گروه روی براساس انتظارها و برآوردهای اهالی بازار سرمایه عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند و در کنار آنها صنایع سنگ‌آهنی و فلزی‌ها تعدیل‌های مثبت خوبی ارائه کردند.

محمدحسن جنانی - کارشناس ارشد بازار سرمایه

منبع:بورس نیوز



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 289
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران