پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 211889 تاریخ : 1395/04/21-14:27:17
,17,
واردات 315 هزار تن شکر‌ التهاب بازار را کم کرد

واردات 315 هزار تن شکر‌ التهاب بازار را کم کرد

دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر با اشاره به مجوز واردات 480 هزار تن شکر خام گفت: تا دو هفته آینده 315 هزار تن شکر‌خام به کشور وارد می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،  بهمن دانایی با بیان اینکه التهاب بازار شکر کمتر شده است، گفت: هفته گذشته با دستور وزیر جهاد کشاورزی شرکت بازرگانی دولتی ایران اقدام به عرضه ذخایر خود در بورس کالا کرد و با عرضه شکر توسط شرکت توسعه نیشکر قطعا شرایط به روال عادی بازمی‌گردد.

 دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر  افزود: روز گذشته 9 هزار و 200 تن شکر سفید با نرخ مصوب 2300 تومان در بورس کالا عرضه شد که تنها 3 هزار و 25 کیلوگرم آن جذب شد.

 وی افزود: 10 روز پیش یک کشتی 65 هزار تنی حامل شکرخام به کشور وارد شد که کارهای تخلیه، بارگیری و انتقال کالای آن به کارخانه‌های قند و شکر در حال انجام است.

 دانایی با بیان اینکه تا چند روز آینده در مجموع 180 هزار تن شکر‌خام به کشور وارد می‌شود، بیان داشت: کشتی 65 هزار تنی دیگر هم به بندر امام وارد شده که آماده تخلیه است و تا دو روز آینده کشتی سوم حامل شکرخام به کشور وارد می‌شود.

 وی بیان داشت: علاوه بر 3 کشتی مذکور 2 کشتی دیگر با 135 تن شکرخام در حال حرکت به سمت ایران است که پیش‌بینی می‌شود حداکثر در هفته اول مرداد این کشتی‌ها هم به بنادر کشور برسند.

 دانایی با بیان اینکه سال گذشته 5 میلیون و 600هزار تن چغندرقند در کشور تولید شد، بیان داشت: پیش‌بینی ما از تولید این محصول در سال زراعی جاری بیش از 6 میلیون تن است.

 وی با بیان اینکه به علت افزایش تولید امسال کارخانه‌های قند و شکر کار خود را زودتر آغاز می‌کنند، گفت: هر سال کارخانه‌های قند و شکر فعالیت خود را در نیمه دوم شهریور آغاز می‌کردند که امسال آغاز فعالیت این کارخانه در نیمه اول شهریور ماه خواهد بود.

 دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر در پاسخ به این سؤال که با توجه به مجوز واردات 480هزار تن شکرخام بقیه شکرخام چه زمانی وارد می‌شود، گفت: اگر کارخانه‌ها کارهای لازم برای واردات شکر خام را قبل از فصل برداشت انجام دهند و کشتی حامل شکر خام آنها روی آب باشد الزاما این کشتی‌ها در فصل برداشت به کشور وارد می‌شود در غیر این صورت واردات آن موکول به پایان برداشت چغندر می‌شود.

 دانایی با بیان اینکه در تولید شکر در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته‌ایم، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بین یک میلیون و 600 تا یک میلیون و 700 هزار تن شکرسفید در کشور تولید شود.

 دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر بیان داشت: در سال‌های 92 یک میلیون و 122 هزار تن، 93 یک میلیون و 335 هزار تن، 94 یک میلیون و 524 هزار تن شکر سفید در کشور تولید شده است.

 وی قیمت خرید تضمینی چغندر در سال جاری را 291.6 تومان عنوان کرد و گفت: سال گذشته قیمت خرید تضمینی چغندر 270 تومان بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 281
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران