پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 247081 تاریخ : 1395/07/29-09:30:47
,16,17,
همایش توسعه ی تجارت بین الملل کلید خورد.

به مناسبت روز ملی شدن صادرات

همایش توسعه ی تجارت بین الملل کلید خورد.

همایش توسعه ی تجارت بین الملل با حضور شرکت کنندگان داخلی و خارجی به مناسبت روز ملی شدن صادرات در سالن همایش های کتابخانه ی ملی برگزار شد.

به گزارش خبر نگار پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت, در آغاز این همایش دکتر محمد علی موسوی, با توضیح عمده محورهای همایش که در رابطه با توانمند سازی شرکت های تولیدی داخلی برای رقابت با رقبای خارجی ،گفت بعد از برداشته شدن تحریم ها شرایط به گونه ای است که شرکت های خارجی تمایل زیادی به مشارکت با ایران دارند. البته قبلا کشورهای دیکری چون ژاپن و چین با ما رابطه داشته اند اما بعد تحریم ها این ارتباطات بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد البته ما در زمینه تجارت مشکلات و چالش هایی داریم که عمدتا زیر ساختی است مانند حمل و نقل که نمی توان برای ان راه حل کوتاه مدت یافت.

بنابراین به برنامه ریزی پرداخت ودر باب صادرات غیرنفتی چالش های داخلی را برطرف ساخت.

موسوی گفت جذب سرمایه گذاری خارجی یکی از مهم ترین اقدامی است که در رابطه با توسعه ی صادرات مهم است.

وی توضیح داد از جمله مواردی که در این سمینار به آن توجه  شده موضوع قرادادها ،قوانین،مسائل حقوقی،رقابت پذیری با شرکت های برون مرزی و.. از جمله مسائلی است که برای توسعه تجارت خارجی کشور بسیار مهم است.

دکتر پال , نیز در این همایش با اشاره به جذابیت های ایران و ظرفیت های آن برای ایجاد سرمایه گذاری های مشترک گفت کشورهایی میتوانند رهبری دنیا را در دست بگیرند که بتوانند ارتباطات بیشتری با دنیا داشته باشند. از این رو برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی که نتوانسته اند رابطه ی مناسبی با دنیا داشته باشند از عرصه ی رهبری دنیا کنار می روند.

وی توضیح می دهد با توجه به اینکه ایران و دانمارک نیز بستر لازم برای همکاری های مشارک با ایران را دارند، اخیرا نیز هیات دانمارکی به منظور گسترش همکاری ها به همراه وزیر خارجه دانمارک به ایران آمده اند. که البته سفارت دانمارک با وجود مشاوران صادراتی در ایران زمینه ی لازم برای افزایش این همکاری ها را دارد.

او ادامه می دهد دنیا در حال تغییر است و این تغییرات در برخی از کشورها بسیار محسوس است. به همین دلیل ما کشورها برای نجات دنیا باید روابط مناسبی برقرار کنیم.

دکتر می گویدشرکت ها به چند دسته تقسیم می شوند شرکت های بزرگ و شرکت های کوچک و متوسط. اگر کشور ایران واقعا خواهان رابطه با دانمارک است باید از مشاوران صادراتی ما در سفارت خانه ی دانمارک کمک بگیرند و از طرفی لازم است دو کشور شرکت ها، تولیدات و ظرفیت های صادراتی خود را بیشتر بشناسند.

وی با اشاره به سابقه ی ارتباط ایران با دانمارک می گوید: شرکت های دانمارکی در گذشته رابطه ی محدودی با ایران داشتند ولی از سال 2016 بستر گسترش این همکاری ها بیشتر شده است.

وی به مهم ترین ظرفیت های کشور دانمارک برای همکاری تجاری با ایران اشاره کرده و می گوید: کشور دانمارک قدرت بسیاری در خلق انرژی ها و آسیاب های بادی دارد. از طرفی در صنعت حمل و نقل نیز بسیار موفق بوده است. بنابراین از آنجایی که 98درصد صادرات عمده دنیا با کشتی منتقل می شود،تکنولوژی دانمارک در زمینه ی ارائه ی خدمات و دانش فنی حمل و نقل به ایران توانایی  های گسترده ای دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 456
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران