پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267977 تاریخ : 1395/12/22-13:45:10
,23,
نقش سندیکای بیمه گران در رشد و گسترش بازار بیمه

نقش سندیکای بیمه گران در رشد و گسترش بازار بیمه

سرانجام پس از رفتن دبیرکل غیر بیمه ای ,دبیر کل جدید سندیکای بیمه گران از بین کاندیداهای بیمه ای انتخاب و مشغول به فعالیت گردید.

بانک و صنعت ، انتخاب دبیر کلی از خانواده صنعت بیمه امید اثر بخشی بیشتر سندیکا در حوزه ارتقا بازاربیمه ، توسعه محصولات بیمه ای و نیز رعایت اخلاق حرفه ای را نوید میدهد.

در زمان دبیر کل اسبق بیشتر بنظر میرسید شورای عمومی سندیکا بدنبال بهره برداری از توانایی ارتباط و تعامل ایشان با مدیران دولتی و مجلس شورای اسلامی بودند اما در انتخاب دبیر کل جدید بنظر میرسد این رویکرد تغییر یافته. اکنون کارشناسان صنعت بیمه کشور از شورای عمومی و دبیر کل بیمه ای جدید انتظار مشارکت و فعالیت هرچه بیشتر سندیکا در بهبود و اصلاح محصولات فعلی بیمه ای و تشویق طراحی بیمه نامه های جدید و نیز اصلاح روش ها و رویه های خدمات دهی به بیمه گذاران توسط شرکت های بیمه عضو سندیکا را دارند.

خوشبختانه در ساختار سندیکا کارگروههای تخصصی رشته های بیمه ای فعال هستند.این کارگروهها نقشی مهم در تولید دانش و انتقال ایده های نو در شرکت های بیمه دارند .یکی از کارگروهها «کارگروه توسعه بیمه های زندگی» ، نام دارد .اینکه تا کنون این کارگروههای تخصصی چه  دستاورد ، نوآوری یا اصلاح محصول در رشته های مختلف بیمه به داشته اند اطلاع دقیقی در دست نیست اما در خصوص بیمه های زندگی از کارگروه توسعه بیمه های زندگی انتظار میرود اینک که در برنامه ششم توسعه افزایش پنجاه درصدی پرتفوی بیمه های زندگی  تعیین شده ,این کارگروه نیز مطالعات و پیشنهادات کاربردی و منطقی در خصوص روشهای عملیاتی رسیدن به این میزان پرتفوی تعیین شده را چگونه ارزیابی میکند.؟

آنچه مسلم است در شرایط کنونی و با محدودیت محصولات بیمه های زندگی ,پایین بودن سطح اعتماد عموم افراد جامعه به شرکت های بیمه جدید التاسیس برای سرمایه گذاری بلند مدت و سپس امید به ایفای تعهدات در سالهای دور آینده و سایر موارد، ,اکنون بجاست سندیکای بیمه گران و کارگروه توسعه بیمه های زندگی مبادرت به ایجاد تحرک و  هم افزایی با دعوت به مشارکت و مطالعات مشترک از کارشناسان  زبده شرکت های بیمه و نیز انجمن ها و صاحب نظران بیمه ای در این حوزه چاره اندیشی نمایند.

البته بدیهی است نه تنها اقدام سندیکا در مطالعات و برنامه ریزی گسترش بیمه های زندگی نیاز ضروری امروز بازار بیمه است بلکه ایفای این نقش در کلیه رشته های بیمه ای هم بااهمیت است.

از دبیر کل جدید با توجه به تخصص و تجربه ایشان انتظار فعال تر و جدی تر پرداختن به ترویج  «اخلاق حرفه ای» در شرکت های بیمه عضو وجود دارد و متعاقبا ارتباط و تعامل منطقی سندیکا با انجمن های صنفی نمایندگان و کارگزاران با نگاهی برابر و مودت آمیز وجود دارد.

آرزو مینماییم که در این مقطع که نگاه شورای عمومی به انتخاب دبیر کلی از جنس صنعت بوده ، تمرکز و تعامل مبتنی بر نگاه درونی را برای رشد صنعت بیمه بر تعامل با مدیران دولتی و بیرون از صنعت ترجیح دهند.

 

حاجی اشرفی

کارشناس ریسک و بیمه



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 118
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران