پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 21028 تاریخ : 1393/01/24-02:01:45
,8,16,
مدیر عامل شرکت بیمه آسیا: چرا مردم شاکی هستند؟

مدیر عامل شرکت بیمه آسیا: چرا مردم شاکی هستند؟

مدیر عامل بیمه آسیاعدم مهارت شبکه های فروش را زمینه ساز بی اعتمادی مردم نسبت به صنعت بیمه دانست و گفت: در بازار بیمه کشور رقابت به معنای واقعی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،ابراهیم کاردگر د،عدم اعتماد مردم به شرکت های بیمه را ناشی از بی اطلاعی بیمه گذاران نسبت به شرایط و چگونگی پوشش بیمه نامه ها دانست و اظهار داشت:به طور مثال ، زمانی که فردی برای خرید بیمه نامه آتش سوزی مراجعه می کند، بدون اشراف به خدماتی که قرار است دراین نوع بیمه نامه دریافت کند برگه بیمه نامه را امضا کرده و در زمان حادثه انتظار دارد شرکت بیمه تمام و کمال خسارت های وارده را پوشش دهد ، در حالی که ممکن است بیمه گذاردر بیمه نامه خود خطرات و حوادث دیگر را مانند زلزله، طوفان و یا سیل را خریداری نکرده و در نتیجه شرکت بیمه نیز مسئولیتی در برابر پرداخت خسارات ناشی از این حوادث ندارد واین جاست که بیمه گذار تصورمی کند شرکت بیمه در زمان پرداخت خسارت به تعهدات خود عمل نمی کند.
وی با اشاره به اهمیت نقش شبکه های فروش در اطلاع رسانی و مشاوره به مشتریان گفت: متاسفانه در حال حاضر شبکه های فروش شرکت های بیمه بدون نظارت دقیق و آموزش کافی فعالیت می کنند که این موضوع خود در ایجاد بی اعتمادی مردم به صنعت بیمه بی تاثیر نیست.
کاردگر دررابطه با وضعیت رقابت در بازار بیمه کشور با بیان این که اعتقادی به رقابتی بودن بازار بیمه در کشور ندارم اظهارداشت:بازاربیمه در کشور ما یک بازار رقابت چند جانبه و بیشتر رهبری قیمت است.

نایب رییس هیات مدیره بیمه آسیا گفت: شرکت بیمه ایران 50 درصد بازاربیمه کشور را در اختیاردارد و مابقی سهم نیز بین 27 شرکت دیگرتقسیم می شود در نتیجه عملا رقابت به معنای واقعی وجود ندارد.
وی تصریح کرد: بازاررقابتی به بازاری گفته می شود که بی نهایت تولید کننده وبی نهایت تقاضا کننده داشته باشد در حالی که در کشور ما 50 درصد بازار در یک شرکت متمرکز شده است.
کاردگر تاکید کرد: برای بهبود وضعیت صنعت بیمه ،شرکت بیمه ایران باید نقش لکوموتیو را در توسعه این صنعت ایفا کرده وهمه شرکت را با خود همراه کند.
وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود مسئولین برخی شرکت های بیمه ای دغدغه توسعه این صنعت را ندارند و بدون داشتن مهارت و توانایی لازم در این حوزه صرفا جهت تکمیل زنجیره اقتصادی خویش اقدام به راه اندازی شرکت بیمه می کنند گفت: یکی ازعوامل موثر در رشد صنعت بیمه کشور بکارگیری مدیران و نیروی انسانی متخصص در این حوزه است و مدیران بیمه، خود باید به فن بیمه گری واقف باشند.
وی افزود: همچنین بیمه مرکزی به عنوان ناظر باید در تایید صلاحیت و ارزیابی دانش فنی مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت های بیمه تاکید بیشتری داشته باشد.


     


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 203
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران