پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 211564 تاریخ : 1395/04/13-13:57:49
,8,
لزوم کاهش نرخ سود بازار مالی متناسب با نرخ تورم

رییس کل بانک مرکزی در مراسم انتشار اوراق رهنی مسکن تاکید کرد؛

لزوم کاهش نرخ سود بازار مالی متناسب با نرخ تورم

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه نظام بانکی مسیر خوبی را طی می کند، گفت: شورای پول و اعتبار نیز از این موضوع حمایت می کند و باید سیاست کاهش نرخ سود در کل بازار مالی کشور اجرا شود و این نرخ به دامنه قابل قبولی متناسب با نرخ تورم برسد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه نظام بانکی مسیر خوبی را طی می کند، گفت: شورای پول و اعتبار نیز از این موضوع حمایت می کند و باید سیاست کاهش نرخ سود در کل بازار مالی کشور اجرا شود و این نرخ به دامنه قابل قبولی متناسب با نرخ تورم برسد.

ولی االه سیف، رییس کل بانک مرکزی در ادامه مراسم انتشار300 میلیارد ریال اوراق رهنی گفت: ضامن موفقیت این ابزار متعادل کردن نرخ سود است. به گفته وی بارها تکرار شده که نرخ سود منطبق با واقعیت های اقتصادی شود و وزیر اقتصاد نیز به موضوع تاکید دارد.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه بازار باید متعادل باشد، گفت: آثار عدم تعادل نرخ با تناسب ریسک به این بازار آسیب می زند.

وی با اشاره به اینکه نظام بانکی مسیر خوبی را طی می کند، اظهار کرد: شورای پول و اعتبار نیز از این موضوع حمایت می کند و باید سیاست کاهش نرخ سود در کل بازار مالی کشور اجرا شود و این نرخ به دامنه قابل قبولی متناسب با نرخ تورم برسد.

وی در ادامه تجربه توسعه بازار مالی در کشورهای موفق را مورد توجه قرار داد و گفت: همکاری تنگاتنگ بین بازار سرمایه و بازار پول موجب تعمیق و توسعه نظام مالی کشورها می شود و به حل مشکلات نقدینگی کمک می کند.

رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: انتشار اوراق رهنی از جمله نتایج و ثمرات این همکاری مشترک است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 289
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران