پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 213236 تاریخ : 1395/05/16-19:34:24
,5,20,
قراردادهای جدید نفتی با دقت و حوصله تدوین شده است

جهانگیری در واکنش به انتقاد مخالفان:

قراردادهای جدید نفتی با دقت و حوصله تدوین شده است

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که پس از اصلاحات انجام شده در قراردادهای نفتی برخی افراد فضایی در کشور ایجاد کرده‌اند و فکر می‌کنند که باید همواره با هر چیزی مخالفت کنند،گفت: به صراحت اعلام می‌کنم در تاریخ مصوبات دولت کاری دقیقتر و با حوصله‌تر از تدوین قراردادهای نفتی انجام نشده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری، امروز (شنبه، 16 مردادماه) در نخستین جشن فارغ التحصیلی ادوار دانشکده خبر با بیان این که دولت از دروغ و تهمت در رسانه ها گریزان است و از جریان آزاد اطلاعات و فضای نقد استقبال می‌کند، افزود: دولت دنبال مچگیری و افشاگری نیست، بلکه به دنبال حقیقت یابی، شفافیت و آگاهی دادن است.

جهانگیری با یادآوری یکی از موارد انتقادپذیری دولت، به موضوع قراردادهای جدید نفتی اشاره و عنوان کرد: دولت در این زمینه نشان داد که به انتقادها و نظرات منتقدان توجه دارد و پس از آن که سال گذشته مصوبه‌ای مبنی بر این که قراردادهای نفتی باید از چه اصول و ساختاری تبعیت کنند در دولت به تصویب رسید، نقدهایی مطرح شد و دولت تصمیم گرفت از منتقدان بخواهد که نظرات خود را برای دولت ارسال کنند و در همین راستا ساعتها جلسات مختلف در وزارت نفت با منتقدین برگزار و نظرات آنها اخذ شد.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: مقام معظم رهبری نیز تاکید داشتند که بررسی این قراردادها باید در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی انجام شود و این موضوع در دستور کار ستاد قرار گرفت و به طور همزمان گفتگوهایی میان سران کشور با مقام معظم رهبری انجام شد و رهبر معظم انقلاب دستورهایی در این زمینه صادر کردند.

وی گفت: هم اکنون اصلاحات در این قراردادها اعمال شده و در 20 ماده آماده شده است، اما از زمانی که خبر این موضوع منتشر شد، برخی افراد فضایی در کشور ایجاد کرده‌اند و فکر می‌کنند که باید همواره با هر چیزی مخالفت کنند، به صراحت اعلام می‌کنم که کاری دقیقتر و با حوصله‌تر در تاریخ مصوبات دولت به اندازه تدوین این قراردادها تا به امروز سابقه نداشته است.


رسانه محلی برای جنگ روانی نباشد

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر این که رسانه باید به معنای واقعی رسانه باشد و نه محلی برای ایجاد جنگ روانی، گفت: رسانه باید محل گفتن و شنیدن باشد و نه محلی برای ایجاد جنگ روانی علیه بخش دیگری از جامعه، رسانه باید محل ارتباطات باشد و نه محل القا مطالب غیرواقعی.

وی ادامه داد: دولت بر حسب وظیفه‌ای که برای اداره کشور دارد و باید تصمیمهای مهم و تعیین کننده‌ای اتخاذ کند، به دنبال ارتباط با شهروندان و پاسخگویی به افکار عمومی است.

جهانگیری افزود: دولت به دنبال آن نیست که فضای تند، جنجال و پوپولیستی بر رسانه های کشور حاکم شود، بلکه دولت به دنبال آن است که نظام اطلاع رسانی عقلانی و انتقادی در کشور تقویت شود.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به نظر سنجی انجام شده در یک نهاد رسمی در خصوص میزان انتقادپذیری دولت تصریح کرد: نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که دولت در پذیرش انتقاد توفیقهای خوبی داشته است.


دانستن حق مردم است

جهانگیری در ادامه با تاکید بر این که دولت دانستن را حق مردم می‌داند گفت: دولت حفظ حیثیت و حقوق شهروندان را مایه آرامش، نظم و اعتدال جامعه می‌داند.

معاون اول رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز سهم دولت از فضای رسانه‌ای بسیار اندک و محدود است، گفت: زبان منتقدین و مخالفین دولت تند و باز است و ای کاش دولت هم می‌توانست در حد مخالفین که گاه با استفاده از تریبونهای رسمی و بیت‌المال هر سخنی می‌خواهند به زبان می‌آورند، از خود دفاع کند.

وی با اشاره به انتقادهای تند و تعابیر نادرست علیه رئیس جمهوری افزود: دکتر روحانی 24 سال نماینده ولی فقیه در مهمترین رکن تصمیمگیری نظام یعنی شورایعالی امنیت ملی بوده و امروز نیز رئیس این شوراست.

جهانگیری ادامه داد: رئیس جمهوری مهمترین گره ها را از بزرگترین مشکلات این کشور باز کرد و مذاکرات هسته‌ای با 6 قدرت دنیا با مدیریت دکتر روحانی و رهنمودهای مقام معظم رهبری به نتیجه رسید.

معاون اول رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد که فضای رسانه‌ای در حدی باشد که دولت بتواند همانند مخالفین و منتقدین خود به رسانه دسترسی داشته باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 276
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران