پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352348 تاریخ : 1397/04/24-19:37:24
,12,15,
فرهنگ استفاده از اینستاگرام در ایران

گزارش

فرهنگ استفاده از اینستاگرام در ایران

اینستاگرام با بیش از 20 میلیون کاربر یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در میان ایرانیان است و این روزها استفاده از وسایل ارتباط جمعی در جهان سرعت گرفته است ، عکس و ویدیو از سریع‌ترین فرم‌هایی هستند که توسط کاربران دیده می‌شوند. شاید همین سرعت در دیده شدن، یکی از دلایل عمده جذابیت این شبکه اجتماعی است.

به گزارش بانک و صنعت ، در ایران اینستاگرام کاربردهای متنوعی دارد. گاها در استفاده از امور تجاری، اقتصادی و آموزشی ... بیشترین کاربرد در به اشتراک گذاشتن لحظات خوبی که کاربران در روز داشته اند و بیشتر جنبه دفترچه خاطرات برای کاربران ایرانی دارد. 

امروزه در ایران اینستاگرام به فضایی تبدیل شده تا سلبریتی‌ها بتوانند نکات آموزشی و انتقادی خود را بیان کنند و اشتراک گذاری عکس بهانه‌ای بیش نیست.

 

آیا در ایران از فضای کاربردی اینستاگرام  به درستی استفاده می شود؟
در حال حاضر بیشتر کاربران ترجیح می دهند برای اشتراک تصاویر و بعضی اوقات ویدئوهای کوتاه خودشان به جای شبکه های اجتماعی دیگری مانند فیس بوک از اینستاگرام استفاده کنند؛ چرا که مخاطبان بیشتری تصاویرشان را می بینند و همچنین افکت های جذاب آن کار را برای کاربران آسان کرده است.

 

Ask me a question?
همانطور که می دانید در روز گذشته اینستاگرام آپدیتی را ارایه کرده است که کاربران می توانند سوال های خود را از فردی که استوری گذاشته است بپرسند ولی در واقع این موضوع به سرگرمی برای پرسیدن سوال تبدیل شده است که کاربران سوال های شخصی خود را می‌پرسند .این امکان جدید بیشتر برای افراد مشهور می باشد تا سوال مخاطبان خود را پاسخ دهند ولی مثل همیشه کاربرد این به روز رسانی در ایران متفاوت است.

بررسی بیش از یک میلیون عکس ارسالی در اینستاگرام نشان می دهد که به طور متوسط پست های ارسالی زنان پنج برابر بیش از مردان محبوبیت دارد و تعداد لایک‌ها و نظرات ارسالی برای این مطالب هم حدودا پنج برابر مردان است.

بررسی یاد شده که توسط موسسه Hopper HQ انجام شده، می تواند به کاربران کمک کند تا راهی برای افزایش محبوبیت پست های ارسالی خود پیدا کنند.

تجزیه و تحلیل بیش از 1.2 میلیون پست اینستاگرام که از طریق 4000 حساب کاربری ارسال شده نشان داده که مطالب ارسالی زنان به طور متوسط 578 لایک و نظر دریافت می کند، ولی این رقم در مورد مردان 117 مورد است. اگر تنها بخش اظهارنظرها یا کامنتها مورد محاسبه قرار بگیرد، این رقم برای زنان در مقایسه با مردان به 170 در برابر 113 می رسد.

یک نکته جالب دیگر این است که تعاملات در پست های مردان بیشتر در بخش اظهارنظرهاست و نه لایک ها. اگر چه اکثر کاربران اینستاگرام را زنان تشکیل می دهند، اما کاربران مرد اینستاگرام بیشتر تمایل به تعامل در بخش نظرات در زیر پست های با موضوعات مربوط به تناسب اندام و ورزش دارند.

علاوه بر این پست هایی با موضوعات شخصی مانند مسافرت تا کاهش وزن بیشترین لایک را دریافت می کنند. تصاویر حیوانات در رتبه دوم و تصاویر دیدنی طبیعت و ... در رتبه سوم هستند.

متون ارسالی همراه عکس ها هم در ایجاد محبوبیت بیشتر تاثیرگذار است. متون طولانی لایک را تا 15 درصد کاهش می دهند و متون همراه با ایموجی و شکلک بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. استفاده از هشتگ هم بازدید را افزایش می دهد.

زمان ارسال پست ها نیز مهم است و ارسال پست در عصرها بیشترین بازدید را موجب می شود. در روزهای تعطیل انجام این کار در حدود ساعت 11 صبح مناسب است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 760
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران