پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 210830 تاریخ : 1395/03/27-12:36:16
,3,
عدول از قوانین بانک مرکزی؛ عامل سقوط مؤسسات غیرمجاز

عدول از قوانین بانک مرکزی؛ عامل سقوط مؤسسات غیرمجاز

روابط عمومی موسسه کاسپین نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بانک مرکزی در چارچوب قوانین اقدام به ساماندهی موسسات غیرمجاز می‌کند تصریح کرد: مسئولان موسسات غیرمجازی که همانند موسسه میزان نخواهند در چارچوب قوانین عمل کنند، بالاجبار بانک مرکزی باید با آنها برخورد کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، عبدالرضا عزیزی ساماندهی موسسات غیرمجاز از سوی بانک مرکزی را مورد حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: خط قرمز موسسات غیرمجاز قوانین بانک مرکزی است، مادامی که آنها به قانون عمل کنند مورد حمایت مجلس هستند و آنهایی که از قوانین عدول می‌کنند باید بانک مرکزی با آنها برخورد کند.

عزیزی به اقدامات مدبرانه رییس کل بانک مرکزی در برخورد با موسسات غیرمجاز اشاره کرد و افزود: بانک مرکزی همواره در ساماندهی موسسات غیرمجاز از سپرده گذاران این موسسات حمایت کرده است، البته قبل از ساماندهی، بانک مرکزی به افرادی که در موسسات غیرمجاز سپرده‌گذاری می‌کردند هشدار داده بود.
نماینده مردم شیروان به ساماندهی موسسه میزان اشاره و خاطرنشان کرد: بانک مرکزی ابتدا به مدیران موسسه میزان اعلام کرد که مطابق قانون بانک مرکزی عمل کنند اما از آنجایی که آنان نپذیرفتند، بانک مرکزی برای حفظ حقوق سپرده‌گذاران ضمن برخورد با مدیران آن، از طریق بانک صادرات نسبت به استرداد سپرده های آنها اقدام کرد.
عزیزی تاکید کرد: با استعلامی که از مدیرعامل بانک صادرات گرفته‌ام 91 درصد سپرده ها تعیین تکلیف شده است و تنها9 درصد باقی مانده است که با فروش اموال شرکت پدیده که معادل800 تا 1000 میلیارد تومان تخمین زده می شود آن 9 درصد هم تعیین تکلیف می شوند.
وی در خصوص موسسه ثامن‌الحجج نیز گفت: بانک پارسیان از سوی بانک مرکزی برای حل مشکل سپرده‌گذاران موسسه ثامن الحجج انتخاب شده است که خوشبختانه اقدامات خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است که در این خصوص باید از بانک مرکزی تقدیر کرد.
وی اعطای مجوز تاسیس موسسه کاسپین از سوی بانک مرکزی که با هدف ساماندهی و تجمیع برخی شرکت‌های تعاونی اعتباری صورت گرفته را اقدامی شایسته اعلام کرد و گفت: این مهم به منظور ایجاد ثبات و اطمینان در منابع سپرده‌گذاران می‌تواند به عنوان شاخص‌های خوب بخش نظارتی در بانک مرکزی تلقی شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 451
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران