پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 10829 تاریخ : 1392/12/14-12:41:32
,3,16,17,
عبور منابع موسسه کوثر از 7 بانک خصوصی

عبور منابع موسسه کوثر از 7 بانک خصوصی

مدیر عامل موسسه اعتباری کوثر گفت: هم اکنون موسسه اعتباری کوثر به لحاظ جذب منابع از 7 بانک خصوصی عبور نموده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر؛ دکتر عیسی رضایی مدیرعامل این موسسه صبح امروز در نشست خبری با نمایندگان رسانه های گروهی اظهارداشت: د حال حاضرحجم منابع این موسسه از 80 هزار میلیارد ریال گذشته است. همچنین بیش از 14 هزار میلیارد ریال آن نزد بانک مرکزی سپرده قانونی شده است.

وی سهم منابع موسسه اعتباری کوثر را از کل منابع سیستم بانکی کشور 1.3 درصد اعلام کرد و درباره پیش بینی سود هر سهم این موسسه طی سال 93 گفت: سود هر سهم موسسه در سال گذشته 190 ریال بود که این میزان  سود در سال آینده 220 ریال پیش بینی می گردد.

مدیر عامل موسسه کوثر ادامه داد: با توجه به افزایش سرمایه موسسه در سال 93 و نرخ تورم این سود هم دچار تعدیل شود.

دکتر رضایی پیش بینی سود هر سهم موسسه اعتباری کوثر را دربودجه سال آینده 260 الی 270 ریال اعلام کرد گفت: به زودی سهام کوثر از بازار توافقی وارد  بازار پایه فرابورس می گردد.

نایب رییس هیئت مدیره موسسه اعتباری کوثر سال 92 را به لحاظ عبور از گردنه های سنگین قوانین و مقررات و ضوابط برای دریافت مجوز رسمی فعالیت از بانک مرکزی و الحاق به شبکه بانکی کشور سالی پربار دانست و خاطر نشان ساخت: هنوز تعدادی از موسسات با سابقه موفق به عبور از این خوان های سنگین نشدند اما موسسه اعتباری کوثر توانست پس از دو سال و اندی فعالیت  به شبکه بانکی  کشور بپیوندد.

وی با اشاره به ثبت افزایش سرمایه سه هزار میلیارد ریالی موسسه کوثر در 12 بهمن ماه سال جاری همزمان با آغازدهه ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی افزود: مهر تایید رییس کل بانک مرکزی مبنی بر پیوستن کوثر به شبکه بانکی در تاریخ 14/11/92 ثبت گردیده است.

دکتر رضایی تصریح کرد: این مجوز بار سنگینی را از دوش ما برداشت و موسسه به صورت رسمی به شبکه بانکی کشور پیوست.

وی در ادامه از رییس کل بانک مرکزی و معاونین وی در عبور کوثر از مراحل پیوستن به شبکه بانکی کشور تشکر و قدردانی نمود.

رضایی از اخذ مجوز اتصال موسسه کوثر به ساتنا و پایا  و شبکه شتاب خبر داد و گفت: اتصال به شتاب در مرحله تست است و پس از رفع خطاهای احتمالی، موسسه به احتمال زیاد تا پایان سال به شبکه شتاب  متصل خواهد شد.

وی همچنین به اعلام نرخ های ترجیحی سود سپرده ها در موسسه کوثر اشاره کرد و افزود: سپرده کوتاه مدت" کلید طلایی" با نرخ روزشمارعلی الحساب 24 درصد از طرح های جدید موسسه اعتباری کوثر است که مهلت افتتاح حساب آن از تاریخ 5/12/92 لغیات پایان اسفندماه می باشد. ماندگاری این سپرده حداقل یک ماه است و پس از آن سود 24 درصد به سپرده تعلق می گیرد ضمن این که کف و سقفی هم برای میزان سپرده تعیین نشده است.

مدیرعامل موسسه کوثر تصریح کرد: امیدواریم که نرخ تورم طی سال آینده کاهش یابد تا با نرخ مناسبی به مشتریان گرامی تسهیلات پرداخت نماییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت 350 شعبه موسسه اعتباری کوثر در سراسر کشور گفت: با بانک مرکزی روی تعداد 350 شعبه توافق کتبی داشته ایم ضمن این که هم اکنون بانک مرکزی الزامات کاهش تعداد شعب بانک ها و موسسات اعتباری را اصلاح نموده است. بر اساس این اصلاحیه بانک مرکزی، بانک ها و موسسات می توانند با ارائه طرح های توجیهی نسبت به حفظ و حتی افزایش تعداد شعب خود اقدام نمایند.

دکتر رضایی خاطرنشان کرد: در سال آینده برنامه ای برای توسعه شعب نداریم و تعداد 350 شعبه برای موسسه کوثر ایده آل و مطلوب است و در جاهایی که هم که نیاز به شعبه داشته باشیم اولویت ما در جابه جایی شعب خواهد بود تا تاسیس شعب جدید.

وی از ارائه خدمات جدید در شعب موسسه کوثر در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: ایجاد نمایندگی  بیمه کوثر در شعب منتخب، ایجاد باجه های کارگزاری و لیزینگ در برخی از شعب در برنامه موسسه قرار دارد.

به گفته وی، راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت هم در دستور کار موسسه کوثر قرار گرفته است.

مدیرعامل موسسه کوثر اضافه کرد: از 17 اسفندماه سال جاری نخستین اوراق گواهی سپرده با نرخ سود23.5 درصد با عاملیت این موسسه منتشر خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 370
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران