پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354801 تاریخ : 1397/05/30-09:25:11
,17,
صادرات 319میلیون دلار ی محصولات خشکبار

صادرات 319میلیون دلار ی محصولات خشکبار

دبیر میز خشکبار دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی گفت: صادرات محصولات خشکبار طی چهار ماهه نخست سال1397 با ارزشی معادل 319میلیون دلار و وزن 131.4 هزار تن صورت پذیرفته است که از این میزان صادرات پسته و مغز پسته 55 درصد از کل صادرات این گروه را در بر داشته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سودابه خالدیان، دبیر میز خشکبار با اعلام این خبر افزود: صادرت خرما طی 4 ماهه نخست سال 1397 معادل 101 میلیون دلار بودهکه 32 درصد از کل صادرات این گروه را در بر داشته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 31 درصدی در ارزش و رشد وزنی16درصدی داشته است.

وی اظهار داشت: پسته و مغز پسته طی چهار ماهه نخست امسال معادل 175 میلیون دلار و 19 هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهنده 3.4 درصد رشد ارزشی و 19.1 درصد افزایش در وزن است.

وی با تاکید بر تاثیر شرایط نامناسب جوی امسال بر تولید محصولات خشکبار گفت: به دلیل شرایط نامناسب جوی در اوایل سال، بیشتر درختان صدمه دیده

و محصول آنها به شدت کاهش یافته است و به تبع آن، صادرات محصولات خشکبار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 7 درصد کاهش و به لحاظ وزنی 1.9 درصد رشد داشته است.

گفتنی است، از موانع و مشکلات توسعه صادرات خشکبار می توان به تولید ناکافی محصولات‌، محدودیت‌های بانکی و ارزی اشاره نمود .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 271
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران