پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354012 تاریخ : 1397/05/20-12:16:40
,15,
شهرداری به دنبال سهم خود در تاکسی های اینترنتی

در نشست خبری اتحادیه کسب و کارهای مجازی مطرح شد:

شهرداری به دنبال سهم خود در تاکسی های اینترنتی

سخنگوی اتحادیه کسب‌ و کارهای مجازی گفت: شهرداری به دنبال دخالت در قیمت گذاری تاکسی‌های اینترنتی و سهم خواهی در این حوزه است. این در حالی است که شهرداری در بحث پرداخت تاکسی با چند مدل کسب و کار روبرو بود و صرفا به یک کسب و کار به صورت انحصاری اجازه فعالیت داد که نشان از عدم مدیریت سالم شهرداری دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا الفت نسب،­ در نشست خبری این اتحادیه درباره لایحه ایجاد محدودیت در فعالیت شرکت‌های تاکسی اینترنتی توسط وزارت کشور گفت: به تاکسی‌های اینترنتی تا به امروز 60 مجوز داده شده و در کل برای کسب و کارهای مجازی ایران 650 نوع مجوز تعریف شده و بسیاری از این مجوزها زائد هستند.

وی افزود: بر اساس قانون، کسب و کارهایی که بر بستر فضای مجازی هستند باید از قوانین صنفی استفاده کنند و بنا بر جدیدترین تغییرات قانون در سال 96 کسب و کارها صرفا باید از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی مجوز بگیرند.

سخنگوی اتحادیه کسب‌ و کارهای مجازی تاکید کرد: شهرداری به دنبال دخالت در قیمت گذاری تاکسی‌های اینترنتی و سهم خواهی در این حوزه است. این در حالی است که شهرداری در بحث پرداخت تاکسی با چند مدل کسب و کار روبرو بود و صرفا به یک کسب و کار به صورت انحصاری اجازه فعالیت داد که نشان از عدم مدیریت سالم شهرداری دارد.

الفت نسب ادامه داد: در فعالیت نظارتی شهرداری برای تاکسی‌های اینترنتی به دلیل برخورداری از بستر تاکسی سنتی ابهام وجود دارد و در عین حال، دخالت در این حوزه رقابت را از بین می‌برد و ایجاد مجوزهای جدید مغایر با فرآیند تسهیل صدور مجوز و بهبودهای کسب و کار بنا بر قانون است.

میلاد منشی پور، مدیر عامل تاکسی آنلاین تپ سی نیز در خصوص  قیمت گذاری ها گفت: رشد کسب و کارهای این حوزه با توجه به قیمت گذاری رقابتی سرعت بالایی دارد و باعث شده تا سهم بازار این نوع تاکسی ها افزایش و در عین حال به دلیل عدم رفتار مناسب و میل به استفاده مردم از تاکسی‌های زرد سهم بازار تاکسی دربست سنتی کاهش پیدا کرده است.

ژوبین علاقه بند تصریح کرد: تاکسی‌های اینترنتی از همکاری با شهرداری‌ها و سازمان‌های دولتی و ارائه اطلاعات به منظور برنامه ریزی برای ترافیک و آلودگی‌هوا و غیره استقبال می‌کنیم و این مسئله می‌تواند تا مدل کسب‌ و کارها را گسترش و تغییر دهد.

معاون توسعه کسب و کار اسنپ افزود: اسنپ و تپ سی در شرایط رو به افول اقتصادی که بسیاری از کسب و کارها تعطیل می‌شوند در حال رشد و ایجاد ارزش افزوده هستند. در حال حاضر 80 هزار تاکسی در تهران فعال است که 20 درصد آنها بهره وری‌های لازم در سیستم حمل و نقل را ندارند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 330
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران