پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 210736 تاریخ : 1395/03/25-13:48:24
,20,
سهم ملت ایران را در بازار جهانی نفت حفظ می کنیم

سخنگوی دولت:

سهم ملت ایران را در بازار جهانی نفت حفظ می کنیم

سخنگوی دولت گفت: ایران سهم خود را در بازارهای جهانی نفت که حق ملت ایران است، حفظ خواهد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز (سه شنبه، 25 خرداد ماه) در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: تا امروز تولید و صادرات نفت ما نسبت به پیش از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با افزایش 2 برابری روبرو بوده است که این موضوع نشان می دهد ما سهم خود را در بازار نفت احیا کرده ایم.

وی با اشاره به برگزاری نشست 169 سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در وین، افزود: در این نشست بر پس گرفتن سهم ایران در بازار نفت تاکید شد و اعتقاد دارم این نشست برای ما موفقیت آمیز بود زیرا ما توانسته ایم مقدار تولید و صادرات نفت خود را افزایش دهیم و در عین حال قیمتهای جهانی این کالای راهبردی در حال افزایش است.

نوبخت در واکنش به جوسازیهای برخی کشورها علیه صادرات نفت خام ایران، تصریح کرد: برخی کشورها این گونه جوسازی کرده اند که اگر صادرات نفت ایران افزایش یابد، بازار نفت دچار نوسانهایی خواهد شد که به کاهش قیمتها منجر می شود که در عمل دیدیم این حرف نادرستی است.

سخنگوی دولت عنوان کرد: ما بدون تردید سهم خود را در بازار جهانی نفت که حق مسلم ملت ایران است، حفظ خواهیم کرد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره شایعه تعطیلی برخی کارخانه ها در کشور، گفت: دولت در حال فعال کردن هفت هزار و 500 واحد تولیدی متوقف شده است، بیش از چهار هزار واحد تولیدی در شهرهای صنعتی راکد هستند که سیاست امسال دولت نیز فعال کردن واحدهای تولیدی راکد است.

نوبخت با بیان این که قرار است بیش از 16هزار میلیارد تومان میان واحدهای تولیدی مختلف در کشور توزیع شود، افزود: کارخانه ارج نیز مربوط به بانک ملی است و می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند، همچنین برای خرید این کارخانه، 6 خریدار داخلی و یک خریدار خارجی اعلام آمادگی کرده‌اند که فعالیتهای مربوط به آن در حال انجام است.

سخنگوی دولت به موضوع افزایش سرمایه گذاری خارجی در پسابرجام اشاره و تصریح کرد: برای 41طرح بیش از سه میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی صورت گرفته که بسیاری از این سرمایه گذاریها نیز پس از توافق برجام انجام شده است.

وی در ادامه با بیان این که دولت در پی جبران نابرابری حقوق و دستمزد بین کارکنان دولت است، عنوان کرد: با کمک مجلس دهم قانون مدیریت خدمات کشوری اصلاح خواهد شد تا محل پرداخت پاداشهای غیرمتعارف مسدود شود، همچنین با افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت، تلاش می‌کنیم تا نابرابری در دریافت حقوق و مزایا را کاهش دهیم.

نوبخت با اشاره به این که دولت با هرگونه فساد به طور جدی برخورد خواهد کرد، گفت: اذهان عمومی مشکلات و چالشهای گذشته همچون دکلهای گمشده نفتی و موضوع بابک زنجانی را به یاد دارند، بنابراین دولت با هرگونه فساد اقتصادی برخورد خواهد کرد تا این گونه موارد تکرار نشوند.

سخنگوی دولت همچنین در مورد اخبار منتشر شده درباره تعطیلی روزهای شنبه به جای پنجشنبه، افزود: موضوع بررسی تعطیلی روزهای شنبه تاکنون در دستور کاری دولت قرار نداشته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 313
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران