پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 212165 تاریخ : 1395/04/27-15:33:05
,17,10025,
سرمایه بیمه کوثر به 250 میلیارد تومان می‌رسد

مجید مشعلچی مدیر عامل بیمه کوثر شد

سرمایه بیمه کوثر به 250 میلیارد تومان می‌رسد

مجید مشعلچی درخصوص تغییر در برنامه‌های اجرایی شرکت گفت: با مطالعه خط مشی، سیاست‌ها و ماموریت شرکت بیمه کوثر مسوولیت جدید را پذیرفتم، بخشی از برنامه‌های اجرایی شرکت نشأت گرفته از اسناد بالادستی مانند مصوبات شورای‌عالی بیمه و ابلاغیه‌های بیمه مرکزی، قانون، مقررات و توافقات سندیکایی است که بدیهی است مانند گذشته ادامه یابد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت,مجید مشعلچی مدیر عامل بیمه کوثر وی در پاسخ به این پرسش که آیا بیمه‌کوثر مانند گذشته توسعه بیمه‌های زندگی را هدف اصلی خود قرار خواهد داد؟ توضیح داد: توسعه بیمه‌های زندگی یک مدل بومی نیست و سال‌ها است که دنیا به این سمت پیش رفته است تا جایی که گسترش فرهنگ بیمه‌های زندگی درجامعه یکی از شاخص‌های مهم توسعه یافتگی کشورها است. مشعلچی گفت: 14  درصد از پرتفوی بیمه کوثر سهم بیمه‌های زندگی است که طبق یک برنامه مدون این سهم در پایان سال‌مالی 95باید با 80درصد رشد به بیش از 25 درصد افزایش یابد.

وی با اعلام اینکه بیمه کوثر در اولین اقدام خود حق بیمه‌های عمرو سرمایه‌گذاری را از سایر منابع تفکیک کرده است، ادامه داد: اعتقاد دارم هر سرمایه‌ای که تحت عنوان حق بیمه عمر و سرمایه‌گذاری به حساب شرکت واریز می‌شود باید تا پایان و سررسید بیمه‌نامه دوره نگهداری و چگونگی سرمایه‌گذاری آن شفافیت لازم را داشته باشد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بیمه‌های زندگی متذکر شد: بحث کاهش نرخ سود بانکی برای بیمه‌های زندگی هم فرصت و هم تهدید به حساب می‌آید؛ کاهش نرخ سود بانکی می‌تواند موجب رقابت و استقبال مردم از بیمه‌های عمر شود و در مقابل کاهش سود بیمه‌گران از محل سپرده‌گذاری در بانک‌ها نیز اتفاق می‌افتد.وی یادآورشد: سود قطعی بیمه‌نامه‌های عمر و سرمایه‌گذاری شرکت بیمه‌کوثر در پایان سال‌مالی منتهی به سال94، 23 درصد محاسبه شده است و امید است این امر در سال جاری نیز تحقق یابد.

مشعلچی سهم بیمه‌های شخص ثالث و درمان را از پرتفوی سال 94 بیمه کوثر به ترتیب 85 و 12درصد اعلام کرد و گفت: بیمه کوثر مطابق آیین نامه‌های شورای عالی بیمه ذخایر حق بیمه را نگهداری می‌کند و ذخیره معوق بیمه شخص ثالث ندارد. وی با بیان اینکه بیمه کوثر بازار بیمه‌های خودرو خود را حفظ می‌کند، تصریح کرد: سیاست اصلی ما دوری از پرتفوی زیان‌ده و برنامه‌ریزی برای بیمه‌های کم‌ریسک و سودآور است.

وی شمار نمایندگان بیمه کوثر را 807نماینده در سراسر کشور عنوان کرد و گفت: بیمه کوثر در دوره جدید مدیریتی با رتبه‌بندی نمایندگان، ستاد مرکزی و شعب را موظف به نظارت و حمایت از شبکه فروش کرده است؛ به‌طوری‌که سهم فروش غیرمستقیم به بالای 90درصد افزایش یابد. وی از توافق سهامداران عمده بیمه کوثر برای افزایش سرمایه این شرکت از 140به 250میلیارد تومان خبر داد و گفت: این موضوع در مجمع فوق‌العاده شرکت که در پایان تیرماه برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد. وی ادامه داد: طبق این تصمیم در فاز بعدی سرمایه بیمه کوثر از 250 به 400 میلیارد تومان افزایش می‌یابد که می‌تواند تا حد زیادی ریسک‌های موجود را پوشش داده و علاوه‌بر آن نیز موجب تعامل با بیمه‌گران اتکایی خارجی نیز می‌گردد که در این زمینه با بیمه‌گرانی از کشورهای فرانسه، روسیه و هند مذاکراتی نیز صورت گرفته است.

مشعلچی گفت: افزایش سرمایه موردنظر شرکت بیمه کوثر از دو طریق، آورده نقدی سهامداران و به‌روز شدن مطالبات معوق صورت می‌پذیرد. وی گفت: در انتهای تیرماه مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق‌العاده برگزار خواهد شد و در مجمع سود منتهی به سال‌مالی 94 براساس سیاست‌های هیات‌مدیره و سهامداران عمده رقمی بین 25 تا30 تومان تعیین و به سهامداران پرداخت می‌شود. مشعلچی با بیان اینکه بیمه کوثر در3 ماهه اول سال 95 مبلغ 248 میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده است، گفت: پیش‌بینی تولید حق بیمه در سال‌مالی  95 حدود 950 میلیارد تومان است و با توجه به شرایط اقتصادی سال‌جاری بیش از این رقم محقق می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 130
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران