پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 211641 تاریخ : 1395/04/14-16:05:52
,5,
رفع اختلاف قیمت سوخت، تنها راه‌ مبارزه با قاچاق است

رفع اختلاف قیمت سوخت، تنها راه‌ مبارزه با قاچاق است

رئیس اداره پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی شرکت ملی پخش، برطرف کردن اختلاف قیمت سوخت در داخل با خارج کشور را راهکار اصلی مبارزه با قاچاق سوخت اعلام کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، بروز فساد در قاعده 2 نرخی شدن بنزین موضوع محرزی است که بدون شک باید مورد توجه مسئولان و تصمیم‌گیران قرار گیرد.

وی با بیان این مطلب افزود: عرضه هر کالایی با دو نرخ و از یک کانال انحصاری فسادآور خواهد بود.

رئیس اداره پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی شرکت ملی پخش ، با اشاره به تجربه تلخ گذشته در مورد قاچاق سوخت در کشور افزود: دو نرخی و قیمت نامناسب سوخت مشکلاتی را در بدنه اجرایی بوجود آورد که چه بسا تبعات برخی از این مشکلات هنوز هم باقیست.

به گفته وی، با نگاه کارشناسی و نگرش مدیریتی به این قضیه می‌توان فهمید که بدون شک با دونرخی بودن بنزین بروز فساد همچنان محتمل است.

عادلی، ریشه‌کنی قاچاق سوخت در کشور را مستلزم حذف انگیزه اصلی قاچاق در این بستر دانست و تاکید کرد: قاچاق با رفع اختلاف معنادار قیمت سوخت در داخل با خارج کشور و حذف انگیزه و سود وسوسه‌انگیز حاصله از این اختلاف امکانپذیر است، وگرنه هر راهکاری غیر از این آثارش مقطعی خواهد بود.

وی، تک نرخی شدن بنزین را یکی از راهکارهای مهم و منطقی مهار قاچاق بنزین اعلام و اظهار امیدواری کرد؛ با اجرای این سیاست درباره دیگر فرآورده‌های نفتی از جمله نفت‌گاز شاهد کاهش بیش از پیش قاچاق در این زمینه باشیم.

رئیس اداره پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی در پایان تاکید کرد: ریشه‌کنی قاچاق سوخت در کشور امری زمانبر بوده که باید با درایت و مدیریت پویا و هماهنگی تمامی ارکان حکومت به صورت مرحله به مرحله و هدفمند توام با ارزیابی مستمر صورت گیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 241
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران