پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 213372 تاریخ : 1395/05/18-16:46:29
,7,8,
راه اندازی صندوق طلا در بازار سرمایه تا یک ماه آتی

راه اندازی صندوق طلا در بازار سرمایه تا یک ماه آتی

یک مسئول بازار سرمایه با بیان اینکه دولت یازدهم، ثبات و آرامش را به اقتصاد بازگرداند، گفت: صندوق طلا تا یک ماه آینده راه اندازی می شود و مجوزهای لازم برای راه انداز این صندوق اخذ شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت,علی تیموری افزود: با تصمیم های دولت یازدهم، ثبات و آرامش در بخش های مختلف اقتصاد حاکم شد. مدیرعامل تامین سرمایه «لوتوس پارسیان»* اضافه کرد: در سال های گذشته و دوران تحریم، صنعت تامین سرمایه توانست نقش بارزی در تامین منابع مالی در کشور ایفا کند.

با توجه به مشکلات نظام بانکی برای تأمین مالی طرح ها و پروژه ها، فرصت مناسبی برای تأمین سرمایه ها فراهم شده است تا در چهار سال آینده، این نهادها بتوانند با بانک ها رقابت کنند.
تیموری به برنامه های در دست اجرا برای راه اندازی صندوق طلا و ارز اشاره کرد و گفت: صندوق طلا تا یک ماه آینده راه اندازی می شود و مجوزهای لازم برای راه انداز این صندوق اخذ شده است.
وی با بیان این که سازمان بورس درباره ورود این صندوق ها به معاملات فیزیکی طلا حساسیت داشته و محدودیت هایی را در نظر می گیرد، اضافه کرد: اما پس از راه اندازی گواهی سپرده طلا در بورس کالا، این مشکل برطرف شده و صندوق ها می توانند از طریق گواهی های سپرده طلا فعالیت کنند.
این فعال بازار سرمایه درباره راه اندازی صندوق ارز نیز گفت: یکی از مشکلات موجود برای راه اندازی این صندوق ها، تفاوت قیمت ارز مبادله ای و آزاد بود، اما با توجه به سیاست بانک مرکزی برای تک نرخی ارز، زمینه برای راه اندازی صندوق ارز فراهم شده است.
تک نرخی کردن ارز، پیامدهای مثبتی را به دنبال داشته و باعث شفاف شدن فضای اقتصادی می شود. تیموری درباره مذاکره با شرکت های خارجی نیز گفت: موضوع مهم برای جذب سرمایه گذاری خارجی، فراهم کردن بسترها و زیرساخت های سرمایه گذاری است، بنابراین، تا زمانی که زیرساخت های اقتصادی وقانونی سرمایه گذاری خارجی در کشور فراهم نشود، امکان جذب این سرمایه ها وجود نخواهد داشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 257
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران