پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 213519 تاریخ : 1395/05/20-16:23:14
,20,
دستاوردهای سفر رییس‎جمهور به باکو از زبان دکتر واعظی

دستاوردهای سفر رییس‎جمهور به باکو از زبان دکتر واعظی

سرمایه‎گذاری بخش خصوصی در زمینه کشاورزی، خرید و فروش برق، سرمایه‎گذاری مشترک در بخش داروسازی، احداث کارخانه خودروسازی، ارایه تسهیلات ویزایی و کاهش تعرفه‎ها، همکاری محیط زیستی و توسعه روابط فرهنگی از دستاوردهای مهم سفر رییس جمهور و هیات همراه به باکو بود. این سفر، زمینه‎ساز گسترش روابط بین دوکشور است که کمتر به آن توجه شده بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  گفت: در این سفر شش سند رسمی میان وزارتخانه‎های دو کشور امضا شد و علاوه بر آن در زمینه‎های متعدد و مهمی در سطح مسوولان ارشد دو کشور به توافق رسیدیم.

وی همکاری دو کشور در زمینه کشاورزی را مهم ارزیابی کرد و افزود: موافقت شد آذربایجان مناطق حاصلخیزی را در اختیار بخش خصوصی ما برای تولید محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور قرار دهد. 
رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‎های ایران و آذربایجان افزود: توسعه همکاری‎های صنعتی دو کشور مورد تاکید طرفین قرار گرفت که مهم‎ترین آن احداث کارخانه خودروسازی در نزدیکی شهر باکو بود.
واعظی با بیان اینکه بعضی از شهرهای ما و همین‎طور آذربایجان در بعضی مقاطع با مشکل تامین برق مواجه می‎شوند گفت: تحول خوبی که در روابط دو کشور طی مذاکرات صورت گرفت، اتصال شبکه برق سراسری بود. بر اساس این توافق خرید و فروش برق در فصول مختلف سال بر اساس نیاز طرفین انجام خواهد شد.
وزبر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به توافق دو کشور برای ارایه تسهیلات ویزایی و نزدیک به دوبرابر شدن تعداد پروازهای آذربایجان تصریح کرد: در حال حاضر حدود یک میلیون گردشگر آذری و 200 هزار نفر گردشگری ایرانی داریم که با این توافقات، برنامه‎ریزی‎ برای توسعه و تسهیل گردشگری میان دو کشور در دستور کار قرار خواهد گرفت. همچنین دسترسی ریلی گردشگران آذری از طریق نخجوان به مشهد برقرار خواهد شد.
او به مذاکرات دو طرف در زمینه محیط زیست اشاره کرد و توافقات محیط زیستی در حوزه دریای خزر را از نتایج ارزشمند سفر رییس جمهور به باکو دانست.
واعظی از سرمایه‎گذاری مشترک ایران و آذربایجان در زمینه داروسازی خبر داد و گفت: بر اساس این توافق، 50 درصد طرف ایرانی و 50 درصد طرف آذری سرمایه‎گذاری خواهند کرد.
محمود واعظی همچنین توافقات در زمینه نفت و گاز و انرژی را جدی خواند و افزود: در این مذاکرات کاهش تعرفه‎ها، توسعه روابط بانکی و تکمیل کریدور شمال-جنوب مورد تاکید دو کشور قرار گرفت.
وی توسعه روابط دانشگاهی و فرهنگی دو کشور را نیز از دیگر محورهای مذاکره بیان کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 338
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران