پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354064 تاریخ : 1397/05/20-17:28:55
,15,
حذف اپلیکیشن های حاوی بدافزار از فروشگاه گوگل

حذف اپلیکیشن های حاوی بدافزار از فروشگاه گوگل

145 اپلیکیشن حاوی بدافزار که به دستگاه‌های اندروید آسیبی نمی‌رساند اما پس از اتصال دستگاه به رایانه پی‌سی اطلاعات کاربر را سرقت می‌کردند از فروشگاه گوگل حذف شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، گوگل اعلام کرده 145 اپلیکیشن در فروشگاه گوگل (اپ استور) این شرکت آپلود شده‌اند که حاوی فایل‌های مخرب هستند. این فایل‌ها برای حمله به رایانه‌های کاربران طراحی شده‌اند.

این اپلیکیشن‌ها که برخی از آنها هزاران بار دانلود شده‌اند اکنون از پلی‌استور حذف شده‌اند اما هنوز هم ممکن است در برخی از گجت‌های کاربران وجود داشته باشند.

این بدافزارها به دستگاه‌های اندروید آسیب نمی‌رسانند اما اگر گجت مبتلا به بدافزار به رایانه ویندوز متصل شود، اطلاعات شخصی کاربر را سرقت می‌کنند. هنگامی که بدافزار وارد رایانه‌ای شود، ویروس می‌تواند ضربات کاربر بر کلیدهای کیبورد را ردیابی کند، شماره کارت اعتباری کاربر و پسورد او و حتی شماره تامین اجتماعی او را بخواند.

شرکت Palo Alto Networks این اپلیکیشن‌های بد را ردیابی کرده و به گوگل اطلاع داده است. این اپلیکیشن‌ها در حال حاضر در پلی‌استور وجود ندارند اما از اکتبر 2017 در این فروشگاه اینترنتی وجود داشته و بارها دانلود شده‌اند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 236
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران