بانک پارسیان هر لحظه بیشتر با آینده ساز آسان پرداخت تامین اجتماعی موسسه اعتباری کوثر
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi

ارسال خبر در کانال تلگرام

  • | انصراف
شماره: 264099 تاریخ : 1395/10/19-16:03:06
,10033,
جنگل های هیرکانی ثبت جهانی می شود

جنگل های هیرکانی ثبت جهانی می شود

پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت: رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست با بیان اینکه برنامه مقابله با آلودگی هوا برنامه ای بلندمدت، گام به گام و تدریجی است، گفت: بنابراین اگرچه شاهد افزایش تعداد روزهای سالم و پاک در تهران و سایر کلانشهرها هستیم اما نباید توقع داشته باشیم این چالش در مدت کوتاه و به سرعت رفع شود زیرا این مشکل محصول سال های زیاد بی ‌توجهی به مسائل محیط زیستی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از محیط زیست، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز یکشنبه در حاشیه نخستین همایش ملی بانکداری و محیط زیست در جمع خبرنگاران افزود: درباره طرح تعطیلی مدارس در فصل زمستان و روزهای آلوده هوا مذاکراتی با آموزش و پرورش صورت گرفته و پیشنهادهایی از سوی ما ارائه شده است که یکی از این پیشنهادها، انتقال بخشی از تعطیلات تابستانی به فصل سرد سال و زمان سکون و آلودگی هوا بود.

ابتکار خاطرنشان کرد: تصمیم نهایی در خصوص تعطیلی مدارس بر عهده نهاد متولی این امر یعنی وزارت آموزش و پرورش است. 
وی در خصوص اقدامات دولت برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها به ویژه تهران، اظهار کرد: برای رفع آلودگی هوا اقدامات و برنامه ریزی های زیادی صورت گرفته که منجر به کاهش شاخص های آلودگی هوا در پاییز و زمستان شده است اگرچه تا نقطه مطلوب فاصله داریم اما وضعیت ما از بسیاری شهرها در آسیا و اروپا مناسب تر است.
وی با اشاره به این که میانگین شاخص غلظت آلاینده ذرات معلق 2.5 میکرون از اعداد 160 در روزهای بسیار آلوده فراتر نرفته است، اظهار کرد: این موضوع بیانگر نتایج مثبت اقدامات و برنامه ‌ریزی های دولت یازدهم است.
رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست با بیان اینکه برنامه مقابله با آلودگی هوا برنامه ای بلندمدت، گام به گام و تدریجی است، اظهار کرد: بنابراین اگرچه شاهد افزایش تعداد روزهای سالم و پاک در تهران و سایر کلانشهرها هستیم اما نباید توقع داشته باشیم این چالش در مدت کوتاه و به سرعت رفع شود زیرا این مشکل محصول سال های زیاد بی ‌توجهی به مسائل محیط زیستی است.
وی خاطرنشان کرد: در کوتاه مدت نیز به منظور حفظ سلامت مردم، اقداماتی همچون اعمال محدودیت های ترافیکی را در دستور کار داریم.

تردد حدود 6 میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت در تهران
ابتکار گفت: تعداد قابل توجهی خودرو و موتورسیکلت فرسوده در حال تردد در کشور از دیگر عوامل موثر بر آلودگی هوا است، از این رو تلاش برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و شخصی بسیار مهم است،
بنا بر آخرین آمار فقط در تهران، حدود 6 میلیون و 800 هزار خودرو و موتورسیکلت تردد می کند که حدود یک میلیون آن، کاربراتوری و فرسوده است.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تردد خودروها و موتورسیکلت های کاربراتوری و فرسوده، منجر به تولید حجم زیادی از آلودگی در شهرها می شود، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌ های مهم دولت، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده با اولویت تاکسی ها است و مطابق آخرین آمار تاکنون 37 هزار تاکسی و بیش از 600 دستگاه مینی بوس فرسوده از رده خارج شده است.

ضرورت نصب فیلتر ذرات دوده در اتوبوس های گازوییلی
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: همکاری شهرداری ها برای نصب فیلتر ذرات دوده در اتوبوس های گازوئیلی و سایر خودروهای ناوگان حمل و نقل می تواند نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد البته طبق مصوبه دولت، دستگاه های مختلفی از جمله شهرداری ها در این حوزه مکلف به اجرای وظایف خود هستند.

تاثیر یکپارچه سازی معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا
وی اشاره ای هم به عملیاتی شدن سامانه یکپارچه معاینه فنی و تاثیرگذاری آن در کاهش آلودگی هوا و ترافیک داشت و گفت: با تکمیل فازهای دیگر این پروژه که مشمول خودروهای سنگین نیز می شود، شاهد تاثیرگذاری بیشتر آن خواهیم بود.

موتورسیکلت‌ های کاربراتوری شماره گذاری نمی شوند
رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست درباره عدم شماره‌ گذاری موتورسیکلت‌ های کاربراتوری اظهار کرد: تمامی موتورسیکلت‌ها از ابتدای مهر ماه امسال به ‌صورت انژکتوری تولید می ‌شوند و شماره ‌گذاری نیز فقط مختص این نوع تولیدات است البته اقدامات بسیار خوبی در خصوص تولید موتورسیکلت های انژکتوری و برقی در حال انجام است.
وی افزود: در حال حاضر فقط دو خودروساز در کشور به تولید خودرو و موتورسیکلت برقی پرداخته اند، البته برای توسعه و گسترش خودرو و موتورسیکلت برقی، از رده خارج کردن موتورسیکلت های کاربراتوری و خودروها و موتورسیکلت های فرسوده نیازمند حمایت و همکاری تمام نهادها از جمله بانک ها و شهرداری ها هستیم.
ابتکار حل مشکل آلودگی هوا را منوط به همکاری همه مسئولان اعم از شهرداری و نهادهای دولتی دانست و گفت: قطعا انک ها نیز به عنوان بنگاه های اقتصادی مهم کشور از نقشی تاثیرگذار در این حوزه برخوردار هستند.
وی درباره زیرساخت خودروها و موتورسیکلت های برقی در کشور، گفت: نخستین زیرساخت این وسایط نقلیه، تولید باتری های لیتیومی بوده که در سال 93 با همکاری وزارت دفاع انجام شد و در حال حاضر تولید این نوع باتری ها را در اختیار داریم.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست تصریح کرد: سایر زیرساخت های مورد نیاز برای خودروها و موتورسیکلت ‌های برقی نیز در حال فراهم شدن است و به زودی ناوگانی از این نوع خودروها را در اختیار خواهیم داشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:
Memory usage: 166
به اعتماد شما معتبریم بانک صنعت و معدن کارت نکشید - سپان بیمه پارسیان بانک خاورمیانه