پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 353235 تاریخ : 1397/05/07-18:00:12
,15,
جشنواره اپ های پرداخت موبایلی در چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران

شهرام کافی در گفتگو با بانک و صنعت مطرح کرد؛

جشنواره اپ های پرداخت موبایلی در چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران

مرکز فابا طی برگزاری سه دوره نمایشگاه تراکنش ایران با برند ITE توانسته است مخاطبان خود را در منطقه به حوزه بانکداری جذب نماید چرا که این نمایشگاه با محوریت بخش خصوصی و با شعار توسعه کسب و کار، گامی بلند برای رسیدن به راهبردهای اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنایع مالی و بانکی برداشته است.

به گزارش بانک و صنعت ، برگزاری نمایشگاهی بین المللی در حوزه صنایع مالی و بانکی از جمله اهداف اولیه تأسیس مرکز فابا بوده است. مؤسسان این مرکز از جمله شورای راهبری بانکداری الکترونیک و شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌ها به منظور کسب سهم ایران در منطقه، انتقال دانش فنی و توسعه فن آوریهای نوین، چنین مسئولیتی را برعهده فابا نهادند.

مرکز فابا طی برگزاری سه دوره نمایشگاه تراکنش ایران با برند ITE توانسته است مخاطبان خود را در منطقه به حوزه بانکداری جذب نماید چرا که این نمایشگاه با محوریت بخش خصوصی و با شعار توسعه کسب و کار، گامی بلند برای رسیدن به راهبردهای اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنایع مالی و بانکی برداشته است.

در همین راستا خبرنگار بانک و صنعت گفتگویی با شهرام کافی عضو هیئت مدیره نمایشگاه تراکنش ایران انجام داده است که مشروح این آن را در زیر می خوانید:

 

1- آیا امکان دارد در برنامه های اعلام شده چهارمین نمایشگاه تراکنش امسال تغییراتی ایجاد شود؟
انشااله با توکل به خداوند متعال چهارمین نمایشگاه بین المللی تراکنش ایران از 22 الی 24 آبان 97 در محل مجتمع نمایشگاهی شهر ، بوستان گفتگو برگزار می گردد.

 

2- نمایشگاه تراکنش امسال چه تفاوتی با سال قبل خواهد داشت و برای بهبود عملکرد این نمایشگاه چه تصمیماتی اتخاذ شده است؟
خوشبختانه هر سال نسبت به سال قبل شاهد بالا رفتن کیفیت برگزاری نمایشگاه و توسعه حضور بانک‌ها و شرکت‌های فناوری اطلاعات بانکی بوده ایم و همچنین در بخش های ارائه محصولات و ارائه سخنرانی‌های محتوایی امسال نیز شاهد رویدادهای خوبی خواهیم بود. در رابطه با بهبود برنامه‌ها و با نگرش دقیق تر توسعه کیفی و کمی برنامه‌های  چهارمین نمایشگاه بین المللی تراکنش ایران لازم است عرض کنم علاوه بر برگزاری برنامه های سال های قبل در بخش نمایشگاهی و کارگاه های آموزشی و سخنرانی محتوایی در حوزه آخرین رخدادهای فناوری اطلاعات بانکی در چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران بخش جشنواره ها با توسعه کمی و کیفی خوبی مواجه خواهد شد و این رویدادها برگزاری جشنواره چهره‌های ماندگار برای تقدیر از گنجینه‌های صنعت بانکداری و باز معرفی چهره‌های شاخص و تاثیر گذار در شبکه بانکی کشور است و برگزاری جشنواره استارت آپی شهر هوشمند و پر واضح است که یکی از ارکان ایجاد شهر هوشمند بسط زیرساخت های فناورانه صنعت بانکداری و پرداخت است تنها در این صورت است که مردم جامعه ، دولت ، محیط زیست و شبکه‌های حمل و نقل و سایر حوزه‌های مرتبط می‌توانند شرایط جدیدی را در حوزه تعامل فناورانه برای پیشبرد کارها و فعالیت روزانه تجربه کنند و در این میان نباید از تاثیر ویژه و بارز جوانان خلاق و صاحب ایده که در زمینه ارائه راهکارهای نو و فناورانه فعالیت دارند غافل شد این جوانان هوشمند و خلاق در قالب گروه‌ها و شرکت‌های استارت آپی در جشنوارهای نمایشگاه تراکنش ایران حضور می‌یابند و با مخاطبان ، شرکت‌ها و حتی همکاران خود نسبت به ردو بدل اطلاعات فناورانه اقدامات خوبی انجام می‌دهند.

جشنواره آپ های پرداخت موبایلی از دیگر برنامه های جدید چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران که عرصه‌ای را برای معرفی هرچه بهتر و آشنایی عموم با آخرین اپلیکیشن های حوزه پرداخت و قابلیت های آنها و همچنین ایجاد رقابت سالم در قالب مسابقه ای که این آپ ها در آن براساس قابلیت های خود به سنجش گذاشته می شوند فراهم می آورد.

مورد دیگر جشنواره بزرگ فین تک ایران است که دومین سال برگزاری خود را تجربه می‌کند و عرصه خوبی برای گردهمایی گروه‌های استارت آپی فعال در حوزه‌های صنایع مالی و فین تک هستند از جمله موارد مهم در این جشنواره حضور نمایندگان مراکز قانون گذاری و نظارت مراکز شتاب دهنده و صندوق های سرمایه گذاری است.

 

3- اکوسیستم بانکداری و پرداخت الکترونیکی ایران را در مقایسه با کشورهای پیشرفته جهان چگونه می‌بینید؟
واقعیت این است که اکوسیستم بانکداری و پرداخت الکترونیکی در ایران علیرغم پیشرفت های بسیار خوبی که در حوزه تعاملات الکترونیک خدمات بانکی در ده ساله اخیر داشته است و می‌توان گفت در حوزه خاورمیانه نیز رشد خوبی را تجربه کرده است ولی هنوز با شرایط کشورهای پیشرفته فاصله قابل توجهی دارد که این مهم از جمله علل اصلی در برگزاری نمایشگاه بین المللی تراکنش ایران بعنوان مهمترین رویداد سالیانه در حوزه صنعت بانکداری و پرداخت است .

مردم و مشتریان خدمات بانکی درخواست سیستم‌هایی را دارند که کمترین تعاملات انسانی را برای انجام کارهایشان داشته باشد. آنها نمی‌خواهند برای انجام هر کاری به شعبه مراجعه کنند و وقت خود را در صف‌های گاهی طولانی تلف نمایند و حتی مشتریان تجاری و شرکتی بانک‌ها نیز اغلب ساعت‌ها در ماه از وقت خود را در مراجعه به شعب صرف می‌کنند. در حالی یک نرم افزار یا اپلیکیشن در حوزه تعاملات خدمات بانکی و پرداخت می‌تواند بخش بزرگی از حجم کاری معمول را پوشش دهد و یک راه حل مناسب برای مشتریان خرد و تجاری بانک‌ها باشد.

صنایع مالی و پرداخت در کشورهای پیشرفته در حال حاضر روی تعاملات الکترونیکی بر بستر آپ های موبایلی مشغول به کار هستند و اعتقاد دارند با توسعه این اپ ها و پیشرفت ابزارهای واسط مثل خود موبایل و سایر تجهیزات این حوزه می‌شود به راه حل های جدیدی در حوزه تعاملات و خدمات بانکی رسید.

 

4- آیا ایران توانسته بستر اولیه ساخت تکنولوژی‌های صنعت پرداخت را تولید نماید؟
واقعیت این است علیرغم تلاش های خوبی که در این زمینه از جانب رگولاتور بانک مرکزی ایران و شرکت های فناورانه صورت گرفته است به دلیل این که این برنامه های در قالب یک برنامه جامع نبوده است نمی‌توان قضاوت دقیقی روی این مسئله نمود ولی آنچه که مسلم است که در ادوار مختلف مسئولین ذیربط و شرکت های فناوری اطلاعات و نخبگان و متخصصان این حوزه سعی خود را برای توسعه بستر ساخت تکنولوژهای صنعت پرداخت نموده اند که مسلما کافی نبوده است و هنوز با انتظارات فاصله داریم.

 

5- در نمایشگاه برای حمایت از استارتاپ ها چه تمهیداتی در نظر گرفته شده است؟
سال گذشته در سومین نمایشگاه تراکنش ایران فضای رایگان در اختیار استارت آپ ها قرار گرفت که این خود کمک بزرگی به حضور پررونق فعالان این حوزه داشت و امیدوارم امسال نیز مصوبات هیئت مدیره نمایشگاه تراکنش ایران مساعدت لازم را داشته باشند. البته از مهمترین جنبه های حمایتی از استارت آپ ها می‌توان به حضور اکثر قریب به اتقاق مدیران عامل بانک و شرکت‌های فناورانه برای تعامل نزدیک با جوانان صاحب ایده استارت آپی اشاره نمود که مسلما در پی آن زمینه سرمایه گذاری بانک را در ایده‌ای استارتآپی فراهم آورده و در سال جدید هم خواهد آورد.

 

6- آیا همه افراد فعال در حوزه پرداخت می‌توانند معرفی محصول داشته باشند؟ یا ملاک خاصی برای انتخاب از میان آنها دارید؟
بله ؛ کلیه فعالان حوزه پرداخت می‌توانند طی تماس با دبیرخانه نمایشگاه تراکنش ایران نسبت به رزرو زمان برای معرفی محصول خود در قالب کارگاه های معرفی محصول و یا ارائه دوره های آموزشی یک خدمت فناورانه جدید اقدام نمایند و دبیرخانه نمایشگاه تراکنش ایران همکاری خوبی با فعالان این حوزه خواهد داشت.

 

7- برای زمان بندی معرفی محصولات چه تصمیماتی گرفته شده است؟
همانطور که عرض کردم دبیرخانه نمایشگاه تراکنش ایران برنامه ریزی مدون بسیار خوبی را در قالب رزرو کارگاه معرفی محصول برای فعالان این حوزه نموده است که این عزیزان می توانند طی تماس با دبیرخانه مذکور نسبت به رزرو زمان ها و همچنین آشنایی باسایر مزایا و تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری و معرفی هرچه بهتر آخرین دستاوردها و محصولات خود اقدام نمایند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 342
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران