پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 10497 تاریخ : 1392/11/03-11:23:56
,8,16,17,
بیمه توسعه از صدور و تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث منع شد

بیمه توسعه از صدور و تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث منع شد

:بیمه توسعه از ابتدای بهمن سال جاری اجازه صدور بیمه نامه جدید و تمدید بیمه نامه قبلی در رشته بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را ندارد.

 

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت بیمه توسعه از ابتدای بهمن سال جاری اجازه صدور بیمه‌نامه جدید و تمدید بیمه‌نامه قبلی در رشته بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را ندارد.

شورای عالی بیمه این تصمیم را در جلسه روز jQuery15208346978242043406_1390816751184دی ماه و مطابق با ماده ?? قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب ???? و در اجرای قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری اتخاذ کرده و در عین حال صدور الحاقیه احتمالی برای بیمه‌نامه‌های صادره قبلی و معتبر برای افزایش پوشش بیمه‌نامه و صدور بیمه‌نامه المثنی را از این مصوبه استثنا کرده است.

بر اساس این مصوبه، شرکت بیمه توسعه برای ایفای تعهدات معوق خود نسبت به بیمه‌گذاران ،منابع لازم را از محل سپرده‌های بانکی و فروش سهام و یا منابع مالی دیگر فراهم و نسبت به پرداخت خسارت ها اقدام خواهدکرد.

در بخش دیگری از این مصوبه شرکت بیمه توسعه موظف شده که عوارض قانونی مصوب قانون برنامه، قوانین بودجه سنواتی و قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را که تاکنون پرداخت نکرده است به حسابهای مربوط واریز کند.

این مصوبه همچنین شرکت بیمه توسعه را موظف کرده که خسارات جانی معوق بیمه‌گذارانی که پرونده‌های آنها در شعب سراسر کشور رسیدگی و نهایی شده است را پرداخت کند.

شورای عالی بیمه در این مصوبه، شرکت بیمه توسعه را ملزم کرده که حداکثر ظرف دو هفته برنامه خود برای ترمیم وضعیت مالی و افزایش سرمایه را به بیمه مرکزی ارسال کرده و این افزایش سرمایه را بصورت نقدی و حداکثر تا پایان سال ????تامین و پرداخت کند.

علاوه بر این موارد، شرکت بیمه توسعه تا اطلاع ثانوی اجازه پذیرش نمایندگان بیمه‌ای جدید را نیز ندارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 338
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران