پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 211654 تاریخ : 1395/04/14-17:34:29
,13,
بقای کشاورزی با نرخ بالای سود بانکی ممکن نیست

بقای کشاورزی با نرخ بالای سود بانکی ممکن نیست

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی در هیچ جای دنیا با نرخ سودهای بانکی 16، 18یا 20 درصد دوام نمی آورد زیرا تولیدکننده برای بازپرداخت این تسهیلات باید حداقل در سال 10 تا 15 درصد اضافه درآمد داشته باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، عباس کشاورز روز دوشنبه در کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان رضوی افزود: افرادی که از دریافت تسهیلات بانکی با سودهای بالا حمایت می‎کنند، باید در سال‏های آینده منتظر ورشکستگی تولیدکنندگان باشند. 

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بخش کشاورزی در کشور دارای چندین مشکل از جمله بهره وری پایین، وضعیت بحرانی آب و کسب ارزش ناچیز است. 
وی تصریح کرد: برخی عنوان می کنند که مشکل کم آبی کشور تنها به حوزه کشاورزی باز می گردد البته نباید گفت که سهم آب مصرفی بخش کشاورزی معقول و منطقی است اما این مسأله نوعی فرافکنی از طرف افرادی است که آب را به این روز انداخته‎اند. 
وی تصریح کرد: در شرایط فعلی به ازای هر متر مکعب آب25سنت درآمد حاصل می شود و در شرایط ایده آل 850گرم گندم تولید می شود. 
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: این آمار و ارقام در شرایط فعلی رضایت بخش نیست و سرمایه ای که باید از این بازار به دست بیاید مناسب نیست. 
کشاورز تصریح کرد: در بخش کشاورزی دچار مشکلاتی از جمله منابع مالی، نیروی انسانی و فناوری نیز هستیم و حوزه کشاورزی در این سه حوزه رنج می برد. 
وی با اشاره به اینکه دنیا برای مشکلاتی که امروز در کشور ما وجود دارد راه حل ارائه داده، ادامه داد: خراسان رضوی نیز در شرایط بحرانی آب قرار دارد و با توجه به این شرایط باید عملکرد این استان را بررسی کرد. 
معاون وزیرت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: باید با حرکت بر اساس علم روز دنیا، از کاشت محصولات بی ارزش جلوگیری کرد و در همین خصوص غیر از جو، گندم و سیب زمینی نباید محصول دیگری به صورت بذر کاشته شود بلکه باید بوته آماده انتقال به زمین را کشت کنیم زیرا با این روش حدود25 تا 30 درصد در مصرف آب صرفه‎جویی می‎شود و حدود 30 تا 40 درصد بهره‏وری افزایش می‎یابد. 
وی یادآور شد: سرمایه ‏گذاری در بخش کشاورزی کشور غیر از مقاطعی در دهه 50 شمسی، بیش از 5.5 درصد نبوده است و این انباشت فقدان سرمایه به تولیدکنندگان این بخش فشار می‏ آورد. 
وی با تاکید بر ضرورت کنار گذاشتن تمام نسخه‏های قبلی بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: باید محصولاتی را که تولید آن‏ها به آب بیشتری نیاز دارد، وارد کردده و در مقابل محصولاتی را صادر کنیم که تولید آن‏ها به آب کمتری نیاز دارد. 
استان خراسان رضوی افزون بر یک میلیون و 200هزار متر مربع عرصه باغی و زراعی دارد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 276
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران