پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352709 تاریخ : 1397/04/30-19:17:56
,7,25,
بانک مرکزی باید سکه را ضرب و مابقی را به بخش خصوصی بسپارد

محمدولی در بازدید از دهمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌های تزئینی

بانک مرکزی باید سکه را ضرب و مابقی را به بخش خصوصی بسپارد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر بیان کرد: سیاستی که بانک مرکزی در رابطه با سکه اخذ کرده در کوتاه مدت اثر گذار است، بانک مرکزی باید سکه را ضرب و مابقی را به بخش خصوصی بسپارد قطعا این کار نتیجه بخش خواهد بود.

آیت محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر در مصاحبه با خبرنگار بانک و صنعت، در خصوص سیاست اتخاذ شده توسط بانک مرکزی در رابطه با انتشار اوراق گواهی سکه بیان کرد: سیاستی که بانک مرکزی در رابطه با سکه اخذ کرده در کوتاه مدت اثر گذار است اما به شرطی که به تعهدات عمل شود. در صورتی که به تعهدات عمل نشود عکس قضیه صورت می‌پذیرد، قیمت سکه تغییر می‌کند، حباب و نوساناتی که در حال حاضر شاهد آن هستیم به وجود می‌آید که باید به تعهدات عمل شود و بانک مرکزی باید سکه را ضرب و مابقی را به بخش خصوصی بسپارد، قطعا این کار نتیجه بخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه مدیریت در بحث خام فروشی سنگ‌های قیمتی ضعیف است، افزود: خام فروشی به سود کشورهایی است که محصول را خام از کشور خریداری می‌کنند، به عنوان مثال یک بشکه نفت را به صورت خام به قیمت دو دلار، پنج دلار، ده دلار به فروش می‌رسانیم اما سود واقعی آن به نفع کشوری است که این کالا را به صورت خام خریداری کرده است.

محمدولی در ادامه گفت: مسئولین مربوطه باید راه کاری را برنامه ریزی و مسیر و بستر را فراهم کنند تا فرهنگ سازی صورت گیرد تا تولید کننده از خام فروشی دست بردارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه برای تراش سنگ‌های قیمتی در داخل کشور باید بستری آماده شود، افزود: مسئولین مربوطه باید موانع را از سر راه بردارند و امکاناتی که مورد نیاز است را وارد کشور نمایند. 

وی گفت: صنعت طلا و جواهر به خصوص اصناف دولتی و تولیدی نیاز بسیاری به پول دولت ندارد لذا نیاز به همراهی دارد. 

محمدولی تصریح کرد: گمرک، بانک مرکزی و موانع سرراه باید برداشته شود تا این امر به ثمر بنشیند، با محقق شدن این امر اشتغال زایی و همچنین ارز آوری بسیار زیادی برای کشور اتفاق می‌افتد، که همه به نفع کشور است و بحث منافع شخصی وجود ندارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص برندسازی این صنعت با بیان اینکه در حال حاضر این امر در کشور آنقدر جایگاه ندارد که تولیدات خرده پا و کوچک یک شرکت و برندی را شکل دهند، افزود: تلاش هایی صورت گرفته و به تازگی استارت کار خورده است، ولی این امر کاری زمان بر است.

محمدولی در ادامه گفت: اتحادیه بر حسب وظیفه خود کمک کند تا این امر صورت پذیرد، موانع سازمان های دولتی و کاغذ بازی ها برداشته شود و اعتماد صورت پذیرد تا این امر محقق شود.

وی در رابطه با قاچاق این صنعت عنوان کرد: نباید منکر قاچاق شد اما باید دید چه اتفاقاتی باعث می شود تا قاچاق وارد کشور شود، قاچاق ضربه محکمی به تولید و صنعت کشور وارد می‌کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه به دنبال از بین بردن ریشه‌ای قاچاق هستیم، افزود: اگر تولید کشور رونق بگیرد و موارد عنوان شده صورت بگیرد حتما قاچاق هم به حداقل می‌رسد.

محمدولی گفت: در بحث رسانه باید فرهنگ سازی و بستر سازی شود تا به سمت کالای قاچاق نرفته است چراکه متاسفانه فرهنگ سازی لازم صورت نگرفته است.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 233
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران