پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 213224 تاریخ : 1395/05/16-18:00:37
,17,21,
بانک‌ها درباره وصول معوقات بانکی به مجلس گزارش دهند

پورابراهیمی داورانی:

بانک‌ها درباره وصول معوقات بانکی به مجلس گزارش دهند

رشد بخشی از معوقات بانکی به دلیل تبانی در زمینه وصول آن ها

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به رشد بخشی از معوقات بانکی به دلیل تبانی در زمینه وصول آن هاگفت:بانک‌ها درباره وصول معوقات بانکی به مجلس گزارش دهند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازخانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی،درخصوص بحث روند وصول معوقات بانکی در کشور،گفت: درحال حاضر خود دولت به نظام بانکی کشور بدهکار است که البته دولت در اصلاحیه لایحه بودجه به این موضوع اشاره داشته و درهر صورت باید این موضوع به سرانجام مشخص برسد.

تلاش مجلس ودولت برفعال ماندن بنگاه‌های اقتصادی

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی،ادامه داد:بخشی از معوقات به دلیل اختصاص منابع دولت به حوادث غیرمترقبه مانند زلزله بم است که از طریق بانک‌ها به مردم ارائه شده و باید این بخش از معوقات نیز ساماندهی شود.

این نماینده مردم درمجلس دهم،افزود: بخشی از مطالبات بانک‌ها مربوط به مطالبات از بنگاه‌های اقتصادی است که به دو بخش تقسیم می‌شود که بخشی از این مطالبات ارائه شده توسط بنگاه‌ها در زمینه‌هایی سرمایه‌گذاری شده است که به دلیل مسائلی مانند نوسانات شدید اقتصادی و اعمال تحریم‌های دشمنان روند وصول‌شان به تعویق افتاده است.

پورابراهیمی داورانی،ادامه داد:با توجه به رویکردمجلس ودولت مبنی برفعال ماندن بنگاه‌های اقتصادی تلاش می‌شود در وصول معوقات بانکی بنگاه‌های اقتصادی که به دلایل مشکلات اقتصادی نتوانستند از عهده بازپرداخت تسهیلات برآیند، تعامل صورت گیرد و در این راستا دولت به بحث ساماندهی تأمین مالی حدود 7 هزار و 500 بنگاه دچار مشکل ورود کرده و مجلس نیز از انجام این مهم حمایت می‌کند.

تأخیر دروصول بخشی از معوقات بانکی به دلیل تخلف بوده است 

وی با بیان اینکه تأخیر در وصول بخشی از معوقات بانکی به دلیل تخلف بوده است،افزود: باید پذیرفت بخش قابل توجهی از معوقات بانکی مربوط به برخی افراد می‌شودکه از بانک‌ها تسهیلات دریافت کرده‌اند که متأسفانه به هردلیلی از بازپرداخت بدهی‌هایشان به بانک‌ها طفره می‌روند و وثایق لازم نیز از آنها اخذ نشده و حتی در این رابطه تبانی‌هایی در حوزه نظام بانکی صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،افزود:وصول معوقات بانکی از تکالیف نظام بانکی کشور است و کمیسیون اقتصادی نظارت‌ خود را در این رابطه به صورت جدی‌تر ادامه خواهد داد و در این خصوص از بانک‌ها گزارش اخذ خواهد کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 242
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران