پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 210927 تاریخ : 1395/03/30-14:45:08
,8,
بازگشت مجدد سیمان به بورس کالا

مدیر عامل سیمان اصفهان خبر داد:

بازگشت مجدد سیمان به بورس کالا

مدیرعامل شرکت سیمان اصفهان، درباره نخستین عرضه صورت گرفته در این دوره از معاملات، گفت: سیمان اصفهان در جلسه معاملاتی 30 خرداد 95 با عرضه 2 هزار تن محصول سیمان به عنوان پیشرو حضور مجدد سیمان وارد رینگ معاملاتی در بورس کالا شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سیمان، بار دیگر به رینگ معاملات بورس کالا بازگشت تا شاید این بار بتواند از این فرصت برای رونق در معاملات خود بهره بگیرد.

مجتبی کاروان، مدیرعامل شرکت سیمان اصفهان  گفت: صنعت سیمان به واسطه نقش دولت و نهادهای دولتی در امر قیمت گذاری،  نتوانسته قیمت گذاری خود را در ساختاری شفاف و نظام مند بورس کالا تجربه کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه صنعت سیمان یکی از صنایع استراتژیک در اقتصاد کشور محسوب می شود، اظهار داشت: در سال های90 و 91 زمزمه های آزادسازی قیمت سیمان به شرط حضور در بورس کالا بسیاری از شرکت های تولید کننده را ترغیب به عرضه محصولات در بورس کالا کرد، اما عدم امکان تعیین قیمت واقعی براساس مکانیزم عرضه و تقاضا به دلیل نقش دولت در تعیین قیمت پایه، باعث شد تا صنعت سیمان از بورس کالا خداحافظی کند.

وی درباره دلایل تمایل مجدد برای بازگشت به تالار بورس کالا گفت: فضای کنونی صنعت سیمان که مشکل تقاضا و مصرف دارد و همچنین دخالت کمتر نهادهای دولتی در قیمت گذاری این محصول در کنار جذابیت حضور در بازار سرمایه برای تولیدکنندگان به واسطه معافیت مالیاتی و امکان تأمین مالی از طریق این بازار، از جمله مواردی بود که بار دیگر صاحبان این صنعت را به بازگشت به تالار نقره ای ترغیب کرده است.

مدیرعامل شرکت سیمان اصفهان، درباره نخستین عرضه صورت گرفته در این دوره از معاملات، گفت: سیمان اصفهان در جلسه معاملاتی 30 خرداد 95 با عرضه 2هزار تن محصول سیمان به عنوان پیشرو حضور مجدد سیمان وارد رینگ معاملاتی در بورس کالا شد.

کاروان تصریح کرد: در این روز یک هزار تن از این عرضه با قیمت پایه منجر به معامله شد و بدین ترتیب عملاً شاهد بازگشت سیمان به بورس کالا و آشتی صنعت سیمان و بازار سرمایه بودیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 316
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران